آنالیز برد پر گل ذوب‌آهن مقابل استقلال / ربیعی روی فشار ر‌وانی برنامه داشت

ورزش سه شنبه 28 مهر 1403 - 16:30
مربی تیم ملی جوانان نظر کارشناسی جالبی درباره شکست سنگین آبی های تهران مقابل شاگردان محمد ربیعی مطرح کرد.

به گزارش "ورزش سه"، پوریا نبی مربی جوان ایرانی که تجربه سال‌ها مربیگری در استرالیا را در کارنامه دارد و در حال حاضر عضوی از کادر فنی تیم ملی جوانان است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما کارشناسی جالبی از شکست استقلال مقابل ذوب آهن ارائه کرد. او در این باره گفت:
«این باخت استقلال شامل دو بحث است: یکی بحث روانی مسابقه و دیگری بحث فنی. این دو بخش متصل به هم هستند و روی یکدیگر تاثیر مستقیم دارند. بررسی عملکرد ذوب آهن در این بازی نشان می‌دهد آنها یک آنالیز خیلی خوب نسبت به جو بیرونی باشگاه استقلال داشتند. آن جو بیرونی هم چیزی نبود جز فشاری که روی تیم استقلال بود برای پیروزی در این بازی.»

نبی گفت استقلال در نیمه اول کارش را درست انجام داد اما ربیعی به هدفش رسید:
«وقتی تیمی محکوم به برد است، ترکیب را سه دفاعه می‌چیند. استقلال نیز همین کار را کرد. شروع خوبی داشت و برتری‌اش در فاز حمله محسوس بود و حتی می‌توانستند به اولین گل بازی برسند. در ترکیب سه دفاعه بزرگترین انتخاب روی بازیکنان کناری است چرا که اگر آنها بتوانند به بازیکن مستقمیشان در تیم حریف برتری ایجاد کنند، زمینه برد تیم خود را فراهم خواهند کرد. نیمه اول استقلال این کار را خوب انجام داد. نیمه دوم تا وقتی بازی گل نداشت، فشار روی استقلال بیشتر بود و ذوب آهن به این مسئله اشراف داشت. محمد ربیعی هدفش این بود که در نیمه اول گل نخورد و همین‌طور هم شد و نیمه دوم کار را تمام کرد.»

2096572

او معتقد بود استقلال از فاصله بین خطوط ضربه خورد:
«فشار روانی روی استقلال باعث شد این تیم برای زودتر به گل رسیدن خط دفاع خود را 10 متر بالاتر بیاورد. این یعنی وقتی مالک توپ نیستی فاصله بین دفاع و گلر بیشتر می‌شود. گل اول که روی اشتباه فردی زده شد، اما دو گل دیگر روی استفاده شاگردان ربیعی از فاصله بین وینگر و دفاع وسط استقلال به ثمر رسید. فاصله بین خطوط تمام آن چیزی است که در ترکیب دفاع سه نفره به آن توصیه می‌شود ولی استقلال از همان ضربه خورد.»

نبی در واکنش به اشتباه فردی مدافعان استقلال روی گل اول بازی توضیح داد:
«در حالت عادی می‌توانیم اینطور توجیه کنیم که بازیکن برای اینکه فشار هوادار از روی او برداشته شود عجله کرد و در نتیجه‌اش توپ لو رفت و تیم گل خورد و شیرازه از هم پاشید و بقیه ماجرا. به لحاظ فنی اولین اصل دفاع روی گل اول رعایت نشد. دو مدافع استقلال که با هم قاطی کردند و توپ لو رفت، باید ارتباط کلامی با یکدیگر برقرار می‌کردند. حال که چرا این کار را نکردند عجیب است و قطعا ربطی به حواشی بیرون زمین نداشته است.»

1666674

وی در خصوص عملکرد سهراب بختیاری‌زاده و آینده این مربی با توجه به ناکامی‌اش در استقلال گفت:
«سهراب بختیاری‌زاده یک مربی کاملا کاریزماتیک است و می‌تواند به عنوان سرمربی سال‌های سال در فوتبال ایران مربیگری کند اما او برای موفق شدن به یک تیم فنی قوی نیاز دارد. نیمکت خالی استقلال مقابل ذوب آهن واقعا دردناک بود. شاید کسی نبود که به سهراب کمک کند و بازی را از یک زاویه دیگر ببیند و به او منتقل کند. سرمربی شاید همه چیز را در طول یک بازی نبیند یا نتواند رسیدگی کند، ولی دستیار فنی قوی خیلی می‌تواند کمک حالش باشد. امیدوارم با آمدن سرمربی جدید سهراب هم در کادر فنی بماند چون ایثار بزرگی کرد که در این شرایط به استقلال آمد.»

او انتخاب پیتسو موسیمانه را نیز اینطور ارزیابی کرد:
«مربی جدید استقلال هندوانه دربسته است. این سرمربی طی یک هفته می‌تواند با بررسی فیلم بازیکنانش و مشاهده آنها در تمرین، تیم را بشناسد و طبق فلسفه خود کار را پیش برود. این مربی بسیار باتجربه است و رزومه موفقی در آفریقای جنوبی دارد. حال اینکه این موفقیت را به استقلال منتقل کند نیازمند گذر زمان است. الان سهراب بختیای‌زاده خیلی می‌تواند به این مربی کمک کند.»

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.