آماده باش نیروها برای خدمات رسانی به شهروندان استان تهران/ تهرانی ها وسایل گرمایشی خود را آماده کنند!

رکنا شنبه 28 مهر 1403 - 16:31
رکنا: پدرام قودجانی، رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران، درمورد هشدار نارنجی سازمان هواشناسی استان تهران طی روزهای آتی، ضمن اعلام آماده باش نیروها برای پیشگیری از وقوع حوادث، به شهروندان تهرانی توصیه های مهمی را ابلاغ کرد.
 آماده باش نیروها برای خدمات رسانی به شهروندان استان تهران/ تهرانی ها وسایل گرمایشی خود را آماده کنند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز (28 مهرماه) سازمان هواشناسی استان تهران هشدار نارنجی برای کاهش محسوس دما، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش برف صادر کرده است. به گفته این سازمان، مه گرفتگی، کاهش شعاع دید و احتمال بارش باران و برف در نواحی کوهستانی و سیلابی شدن مسیل ها و معابر وجود دارد. با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی استان تهران، خبرنگار اجتماعی رکنا با پدرام قودجانی، رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران، در خصوص تدابیر و اقدامات سازمان مدیریت بحران برای پیشگیری از وقوع حوادث طی چند روز آینده به گفتگو پرداخته است.

قودجانی درمورد وضعیت هوای پایتخت طی روزهای آتی اظهار کرد: طی چند روز آینده سراسر کشور با سامانه بارشی و توده هوای سرد مواجه می شود که استان تهران هم از این موضوع مستثنا نیست. بر اساس پیش بینی ها سازمان هواشناسی، از روز یکشنبه (29 مهرماه) تا روز پنجشنبه (3 آبان ماه) در نواحی شمالی و ارتفاعات استان تهران حدود 4 تا 5 درجه و در بخش های مرکزی استان حدود 3 درجه کاهش دما خواهیم داشت.

وی افزود: در این حوزه سازمان مدیریت بحران هشدارهای لازم را به ارکان شهری و مسئولین کارگروه تخصصی استان تهران ارسال کرده است. با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و رگبار باران در سطح پایتخت، هشدارهایی درمورد احتمال ریزش یا تخریب سازه ها به شهرداری داده شده و پایش سازه های غیر ثابت و تابلوهای تبلیغاتی در دستورکار برنامه های شهرداری قرار گرفته است.

او درخصوص ارائه خدمات و آماده باش نیروها برای پیشگیری از بروز حوادث تصریح کرد: هشدارهایی درباره کنترل لایروبی مسیل ها و ارائه خدمات به معتادان متجاهر و کارتون خواب ها برای جلوگیری از آسیب به آنها در نقاط بحرانی یا اماکنی که در آنها احتمال ریزش سنگ یا آبگرفتگی وجود دارد، به نهادهای ذی ربط داده شده است. نیروها در حالت آماده باش در نقاط بحرانی و باران گیر مستقر و آماده ارائه خدمات به ساکنان آن مناطق هستند.

قودجانی در آخر به شهروندان استان تهران توصیه کرد که از هم اکنون به فکر تامین و استفاده از وسایل گرمایشی برای خود باشند تا از بروز سرما به داخل منازل جلوگیری کنند. همچنین شهروندان بهتر است از سفرهای غیر ضروری بین استانی و ترددهای جاده ای خودداری کنند یا در صورت اقدام به سفر، تمام نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند و تجهیزات و امکانات لازم را با خود به همراه ببرند. زیرا همانطور که پیش تر گفته شد، در نواحی کوهستانی احتمال ریزش سنگ و بارش برف پیش بینی شده است.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.