خادم‌یاران امام رضا (ع) در خدمت معلولان محلات منطقه ۱۲ تهران

خبرگزاری مهر شنبه 28 مهر 1403 - 16:43
با صرف مبلغ نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال جهشی تازه در خدمت رسانی به معلولان محلات منطقه ۱۲ تهران صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خدمت رسانی به معلولان و خانواده‌های این افراد در محلات منطقه ۱۲ تهران یکی از فعالیت‌های تعریف شده در کانون خدمت رضوی است، که به همت کانون‌های عمومی و تخصصی در حال اجرا و پیگیری است.

این فعالیت شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع و متعددی از جمله: آموزش، توانمندسازی، فعالیت‌های علمی و عملی، رسیدگی و خدمات درمانی و بهداشتی و کمک رسانی به خانواده‌ها و… است.

به همت مسئولان کانون خدمت رضوی منطقه ۱۲ و پیگیری و تلاش خادم‌یاران عمومی و تخصصی، از مهر ماه سال جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی این روند جهشی تازه پیدا کرده و معلولین منطقه که دارای معلولیت‌هایی نظیر نابینایی، ناشنوایی، اوتیسم، کم توانی ذهنی و معلولیت جسمی و حرکتی می‌باشند، در چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید دسته بندی شدند.

بر اساس دستورالعمل و پیگیری دبیر منطقه و مسئول کانون مددکاری منطقه ۱۲، پس از پایش مرحله اول، خانواده‌های دارای افراد معلول در محلات منطقه، خانواده‌های دارای افراد با معلولیت خفیف ۲۰ خانوار و خانواده‌های دارای افراد با معلولیت متوسط ۲۷ خانوار و خانواده‌های دارای افراد معلول شدید و خیلی شدید ۳ خانواده شناسایی شدند.

شایان ذکر است در راستای کمک به این خانواده‌های عزیز، علاوه بر کمک هزینه‌های درمانی و معیشتی مبلغ نزدیک به ده میلیارد ریال کمک نقدی به ایشان نیز تقدیم شد.

همچنین لازم به ذکر است در راستای کارهای زیربنایی و توانمند سازی جسمی و اقتصادی و هنری این قشر از جامعه، کارگاه‌های آموزشی نظیر چرم دوزی نیز برگزار گردیده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.