رایزنی عراقچی و فیدان + عکس

اقتصادنیوز شنبه 28 مهر 1403 - 18:07
اقتصادنیوز: وزیران امور خارجه ایران و ترکیه طی دیدار در استانبول درباره گسترش روابط و همچنین مسائل منطقه رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در سومین اجلاس چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای موسوم به گروه ۳+۳ و نیز رایزنی دوجانبه با مقامات ترکیه راجع به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به ترکیه سفر کرده است، روز شنبه با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار عراقچی با تاکید بر اهمیت افزایش همگرایی و مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به عنوان ۲ کشور مهم منطقه و ۲ قدرت موثر جهان اسلام، از آمادگی ایران برای فعال‌کردن شورای عالی همکاری‌های ۲ کشور خبر داد و این گام را تحولی مهم در روند تقویت روزافزون روابط بین ۲ ملت توصیف کرد.

63215579

عراقچی حوزه تجارت، اقتصاد، صنعت، کشاورزی، گردشگری، انرژی و همکاری‌های علمی و دانشگاهی را از جمله عرصه‌هایی دانست که امکان توسعه بیش از پیش همکاری‌های ۲ کشور در مورد آن‌ها وجود دارد. وی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به استفاده از ظرفیت استان‌ها و نواحی مرزی ۲ کشور برای افزایش مراودات اقتصادی بین مردمان ۲ کشور میان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به ادامه جنایات و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، بر مسئولیت مشترک کشورهای اسلامی و همه کشورهای منطقه برای توقف نسل‌کشی و تجاوزات در غزه و لبنان و گسترش دامنه تعرضات نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر به سایر کشورهای منطقه تاکید کرد. وی همچنین با فاجعه‌بار توصیف کردن شرایط انسانی در غزه و لبنان، خواستار بسیج ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم و آواره شد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.