محققان این جانور منقرض را بازسازی کردند (تصویر)

فرارو شنبه 28 مهر 1403 - 18:12

Arthropleura، نام یک سرده منقرض شده؛ این جانور یکی از بزرگترین بندپایان سراسر تاریخ بود که در دوره کربنیفر می‌زیست.

به گزارش خبرآنلاین؛ محققان در پارک دینو Arthropleura منقرض شده را بازسازی کردند؛ این بازسازی با استفاده از کشف فسیل این حیوان که به تازگی اتفاق افتاده است و یافتن ویژگی‌های فیزیکی آن صورت گرفته است.

برای نزدیک به دو قرن، دانشمندان تلاش کردند تا یک معمای ماندگار در مورد یک حیوان هزارپا مانند به نام Arthropleura را حل کنند که بیش از ۳۰۰ میلیون سال پیش با پا‌های بی‌شمار خود در زمین پرسه می‌زد.

اکنون، دو فسیل به خوبی حفظ شده از این موجود که در فرانسه کشف شده‌اند، سرانجام نشان داده‌اند که سر Arthropleura چگونه بوده است و بینش‌هایی در مورد چگونگی زندگی این بندپای غول‌پیکر ارائه می‌دهد.

امروزه، بندپایان گروهی هستند که شامل حشرات، سخت پوستان، عنکبوت‌ها و خویشاوندان آنها می‌شود و Arthropleura منقرض شده یکی از بزرگترین بندپایان شناخته شده‌ای است که تا به حال روی این سیاره زندگی کرده است.

دانشمندان بریتانیایی برای اولین بار در سال ۱۸۵۴ فسیل‌هایی از Arthropleura را یافتند که طول برخی از نمونه‌های بالغ آن به ۲.۶ متر می‌رسید. اما هیچ یک از فسیل‌ها شامل سر نمی‌شد، که به محققان کمک نمی‌کرد تا جزئیات کلیدی این موجود را تعیین کنند، مانند اینکه آیا این موجود درنده بوده است یا صرفا از مواد آلی در حال پوسیدگی تغذیه می‌کرده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.