بیانیه تند گل‌گهر علیه سپاهان و سازمان لیگ؛/ ورزشگاه سپاهان مناسب برگزاری مسابقات محلات هم نیست!

ورزش سه شنبه 28 مهر 1403 - 20:46
باشگاه گل‌گهر با صدور یک بیانیه اتهامات تندی را متوجه سازمان لیگ و البته باشگاه سپاهان کرد.

به گزارش “ورزش سه”، مهم‌ترین دیدار هفته اول لیگ‌زنان با پیروزی بک بر صفر سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان به پایان رسید تا در همین ابتدای راه سپاهانی‌ها از رقیب قدرتمند خود در کورس مدعیان قهرمانی جلو بزنند. حالا با گذشت یک روز از این مسابقه باشگاه گل گهر با صدور یک بیانیه مدعی شده که تک گل روژین تمریان در این مسابقه در شرایط آفساید به ثمر رسیده ‌‌باشگاه سپاهان تصویربرداری مناسبی برای اثبات و یا رد این ادعا نداشته است. گل‌گهر در بیانیه خود نوشته است:  فصل جدید لیگ‌برتر بانوان کشور از عصر دیروز آغاز شد و گل‌گهر برای اولین بار و با این نیت و امید که بتواند به توسعه و حرفه‌ای‌تر شدن فوتبال بانوان کشورمان کمک کند، پای به این مسابقات گذاشت.

اما متاسفانه برخی فرایندهای غیرحرفه‌ای لیگ‌برتر فوتبال بانوان که از همان هفته اول قابل مشاهده است، مسیری متفاوت با تاکیدات کنفدراسيون فوتبال آسیا در حرفه‌ای شدن فوتبال بانوان دارد. در واقع اگر AFC به باشگاه‌ها تاکید کرده برای کسب مجوز حرفه‌ای، حتما باید تیم بانوان هم داشته باشند، مبتنی بر این نگاه بوده که فوتبال بانوان نیز در فرآیندهای حرفه‌ای به فوتبال آقایان نزدیک شود، اما در فوتبال ایران تنها به لیگ‌برتر آقایان توجه می‌شود و به دیگر سطوح از جمله فوتبال پایه‌ها و بانوان توجهی نمی‌شود.

اولین سوال را باید از باشگاه محترم سپاهان پرسید. باشگاهی که همیشه در زمره باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران بوده، چگونه ورزشگاهی را در اختیار تیم بانوان خود قرار داده که حتی مناسب برگزاری مسابقاتی در حد محلات هم نیست. البته این سوال را از سازمان محترم لیگ هم باید بپرسیم که چگونه به این ورزشگاه که فارغ از چمن بی‌کیفیت و ناهموار، حتی اصول اولیه ایمنی نیز در آن رعایت نشده، تاییدیه برگزاری مسابقه داده است؟!

قرارگیری جدول‌های بتنی در نزدیکی زمین چمن که در صورت برخورد سر بازیکنان می‌تواند فاجعه بیافریند و یا جایگاه‌ عجيب فیلمبرداران و مواردی از این دست که نشان می‌داد این ورزشگاه عجیب و غریب در شان برگزاری حساس‌ترین بازی هفته اول لیگ‌برتر فوتبال بانوان نبوده است.

مورد دوم به نحوه پوشش تصویری این مسابقه برمی‌گشت. متاسفانه از سوی سازمان لیگ هیچ الزامی برای تصویربرداری حرفه‌ای و حتی پخش زنده لیگ‌برتر فوتبال بانوان از سایت‌های پخش زنده مسابقات ورزشی نیست. این مساله نه تنها با روح حرفه‌ای‌ شدن فوتبال و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا منافات دارد، بلکه باعث دلسردی باشگاه‌ها و اسپانسرها برای سرمایه‌گذاری در فوتبال بانوان می‌شود.

مضاف بر این، عدم تصویربرداری حرفه‌ای، امر نظارت بر عملکرد درست داوران را سخت می‌کند و در این وضعیت شاخصی برای قضاوت عملکرد آنها وجود ندارد. کما اینکه گل دیروز سپاهان به اذعان کادرفنی و بازیکنان گل‌گهر در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسیده، اما با عملکرد غیرحرفه‌ای باشگاه سپاهان در پوشش این مسابقه حساس، هیچ راهی برای اثبات یا عدم اثبات آن وجود ندارد.

قطعا اگر به این موارد توجه نشود، لیگ‌برتر فوتبال بانوان هیچ‌گاه در مسیر حرفه‌ای شدن قرار نخواهد گرفت. اگر با نردبان به آسمان رسیدیم، با این روندهای عجیب هم در فوتبال بانوان حرفه‌ای خواهیم شد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.