وکیل مدافع صدا و سیما هستید!

افکار نیوز شنبه 28 مهر 1403 - 22:27
مجتبی محرمی، ستاره سابق فوتبال ایران، انتقادها از امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی 4 بر 1 تیم ملی مقابل قطر را نامنصفانه می‌داند.

مجتبی محرمی یکی از چهره‌های تاریخی فوتبال ایران و یکی از پرطرفدارترین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود که البته مدت‌هاست در بطن فوتبال حضور ندارد. محرمی در گفتگو با خبرنگار ورزش سه صحبت‌هایش را اینطور آغاز می‌کند که اتفاقات پس از بازی قطر برایش تعجب برانگیز است و به همین دلیل قصد دارد در این زمینه صحبت کند.

 او می‌گوید: از همان ابتدای بازی ایران مقابل قطر این حس به آدم دست می‌داد که یک جو منفی اطراف تیم ملی وجود دارد. البته نه از خود تیم ملی بلکه آنها که قصد گزارش یا تحلیل بازی را داشتند. این موضوع تا بین دو نیمه و پایان مسابقه هم ادامه داشت و من دیدم فردای آن روز باز هم علیه تیم ملی صحبت‌های جدیدی مطرح شد. این در حالی است که تیم ملی ایران با یک نتیجه قابل توجه قهرمان آسیا را شکست داد و قاعدتا در اینطور مواقع نباید چنین بحث‌هایی مطرح بشود.

محرمی می‌گوید: شما یک تیم را در دنیا بیاورید که سرمربی‌اش را بعد از برد 4 بر 1 مقابل قهرمان قاره مواخذه کنند و از او ایرادهای دیگری بگیرند که مثلا چرا بازیکن چپ پا را به راست بردی یا چرا از بازیکن جوان استفاده نکردی یا ... . در حالی که ماموریت اصلی ما در این مرحله صعود به جام جهانی است و جوانگرایی هم باید به مرور انجام بشود. ضمن اینکه بسیاری از بازیکنانی که در حال حاضر در مرز 30 سال یا بالای 30 سال هستند بدون جانشین هستند و دیگر بازیکنان در حد آنها ظاهر نشده‌اند. شاید آنها هم احتیاج به زمان داشته باشند تا بتوانند خودشان را به سطح کسانی که در حال حاضر پرچمدار تیم ملی ایران هستند برسانند.

محرمی گفت: به هر حال وظیفه سرمربی تیم ملی نیست که همه کاستی‌های فوتبال یک کشور را بر عهده بگیرد و مشخص است که اصرار به اینطور حرف‌ها ناشی از مسائل شخصی است. کمااینکه من فکر می‌کنم آقای طباطبایی آنطور که از حرف‌هایش پیدا بود با خود آقای قلعه نویی مشکل دارد وگرنه نیازی نیست که شما یکباره و چندباره در تریبون‌های مختلف حرف‌های خود را تکرار کنید. عجیب‌ترین چیزی که از زبان ایشان شنیدم این بود که گفتند تیم ملی روند سینوسی دارد و این روند سینوسی از بازی به بازی به نیمه به نیمه تبدیل شده. در حالی که فوتبال یک ورزش 90 دقیقه‌ای است و آنچه که در نیمه‌های مختلف آن اتفاق می‌افتد در نهایت به نتیجه‌ای خلق می‌شود که در پایان بازی رقم خورده باشد و اینکه در نیمه اول چطور بودیم در مقابل اینکه در پایان بازی چه نتیجه‌ای گرفتیم هیچ اهمیتی ندارد. اصلا کجا ممکن است تیمی را بر اساس یک نیمه بازی قضاوت کنند و بگویند چون در نیمه اول خوب نبودی تیمت خوب نیست و مشکل داری. ما چهار گل به قطر قهرمان آسیا زدیم و در قاره هر تیمی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. بگذارید کمی هم بابت این برد خوشحال باشیم.

محرمی در دفاع از همبازی سابقش در تیم ملی گفت: یک نکته دیگر هم که باید درباره قلعه نویی بگویم این است که به نظرم ایشان خیلی مودبانه درباره کارشناس‌های تلویزیونی صحبت کردند و حالا چون من از ایشان سوال کردم می‌دانم منظورشان با چه کسی است ولی اینکه آقای طباطبایی این موضوع را به خودش گرفته و در مقام وکیل مدافع صداوسیما ظاهر می‌شوند هم برایم جالب است. همانطور که دیروز دیدم آقای خیابانی در یک برنامه داشتند همین موضوع را به قلعه نویی گفته‌اند که حق نداری درباره گزارشگرها یا مفسرهای تلویزیون حرف بزنی در حالی که اتفاقا سرمربی تیم ملی حق دارد در خصوص بی‌انصافی‌هایی که درباره‌اش می‌شود به صراحت صحبت کند. الان هم از امیر می‌خواهم دفعه بعد خیلی مشخص‌تر و تندتر در این باره حرف بزند.

محرمی گفت: کل صحبت امیر این بود که کسانی را برای کارشناسی در تلویزیون بیاورید که رزومه داشته باشند. حالا اگر به آقای طباطبایی برخورده مشکل از خودشان است ولی حق این را می‌گوید کسی که خودش استخوان خردکرده فوتبال باشد و تجربه نشستن روی نیمکت را داشته باشد آنوقت نمی‌آید بگوید تیم ملی در نیمه اول بد بود و در نیمه دوم خوب بود. چون نگاهش متوجه کل بازی و نتیجه‌ای است که ایران در این مسابقه به دست آورده که الحق نتیجه خیلی خوبی بود و آن را به هواداران و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تبریک می‌گویم. همچنین به مردم حاضر در ورزشگاه تبریک می‌گویم که نقش بسیار زیادی در برگشتن تیم ملی ایفا کردند و نشان دادند که پشت تیم ملی بودن چه ارزش بزرگی برای ما دارد و این جو مهربانانه چقدر می‌تواند به موفقیت تیم ملی کمک کند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.