محیط زیست آمل برای کشته شدن توله خرس ومادرش تیم تحقیقاتی اعزام کرد

خبرگزاری ایسنا شنبه 28 مهر 1403 - 22:51
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، از بررسی ابعاد کشته شدن توله خرس ومادرش در جنگل‌های دهستان چلاو از توابع بخش امامزاده عبدالله این شهرستان خبر داد.

 مشاهده لاشه یک قلاده خرس ماده به همراه توله‌اش درمنطقه جنگلی دهستان چلاو به جنگل بلیران که توسط یکی از دوستداران محیط زیست درشبکه‌های اجتماعی توسط کاربران به سرعت بازنشر شد.

لاشه خرس مادر و توله‌اش درفاصله حدود دو متری از یکدیگر توسط اصابت گلوله شکارچیان تلف شدند.

علی محمد دعاگو رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل شنبه شب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا گفت: مکان مورد اشاره فعال محیط زیست درزفیلم پخش و منتشر شده، درعمق جنگل محسوب می‌شود و تیم یگان حفاظت اداره محیط زیست آمل صبح یکشنبه درمحل مورد نظر حاضر خواهند شد.

وی افزود: اینکه شکارچی یا افراد محلی به چه قصدی اقدام به کشتن دو قلاده خرس دراین منطقه را داشتند، هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما قطعا پس از بازدید میدانی تیم یگان حفاظت محیط زیست آمل به محل، پیگیری و تحقیقات محلی تا رسیدن به نتیجه نهایی انجام خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل تصریح کرد: درحال حاضر گمانه زنی‌های زیادی برای تلف شدن خرس مادر وتوله‌اش وجود دارد، اما پرسش اصلی این هست که پس از کشته شدن خرس انگیزه شکارچی یا شکارچیان چه بوده، هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

دعاگو، با قدردانی از جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، یادآور شد: حفاظت از گونه‌های جانوری از مهم‌ترین رسالت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل است و در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم هستیم.

وی ابرازامیدواری کرد: عامل یا عاملان شکارخرس مادر وتوله‌اش شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی برخورد قانونی اعمال شود.

وی، از دوستداران محیط زیست درخواست کرد هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و تخلف شکار در حوزه محیط زیست را با شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.