بازبینی پلی‌استور گوگل به تعویق افتاد

دنیای اقتصاد یکشنبه 29 مهر 1403 - 00:05
مهر: قاضی دادگاهی در ایالت کالیفرنیا درخواست گوگل برای توقف موقت دستور بازبینی کلی فروشگاه پلی‌استور را تا یکم نوامبر ۲۰۲۴ قبول کرد. به گزارش رویترز، به این ترتیب مشتریان وقت کافی برای انتخاب شیوه دانلود نرم‌افزار خواهند داشت.

جیمز دوناتو، قاضی دادگاهی در سانفرانسیسکو، در رابطه با شکایت آنتی‌تراست اپیک گیمز‌(سازنده بازی فورتنایت) علیه گوگل این رای را اعلام کرده بود. گوگل مدعی شده بود رایی که دوناتو در هفتم اکتبر ۲۰۲۴ صادر کرده بود، به این شرکت آسیب می‌زند و ریسک‌های ایمنی، امنیتی و حریم خصوصی متعددی را متوجه اکوسیستم اندروید می‌کند.

اپیک گیمز گوگل را متهم کرده بود از تهدیدهای امنیتی ترسناک و بی‌دلیل برای حفاظت از سلطه خود بر دستگاه‌های اندروید و ادامه روند دریافت هزینه‌های گزاف استفاده می‌کند. این شکایت در سال گذشته به دادگاه رفت و هیات منصفه گوگل را در خصوص انحصار غیرقانونی آنکه چگونه مشتریان اپ روی دستگاه‌های اندروید دانلود کنند و چگونه برای تراکنش‌های داخل اپلیکیشن هزینه بپردازند، مقصر اعلام کرد. قاضی نیز به گوگل دستور داد به کاربران اجازه دهد اپ را از پلتفرم‌های طرف ثالث دانلود کنند. همچنین به گوگل دستور داده شد روش‌های پرداخت در اپ رقیب را نیز مجاز کند. در کنار این موارد گوگل اجازه ندارد به تولیدکنندگان دستگاه‌های اندروید مبالغی برای نصب پیش‌فرض اپ‌هایش پرداخت کند و درآمد حاصل از پلی‌استور را با دیگر توزیع‌کنندگان اپ به اشتراک بگذارد. حالا دوناتو اجرای این رای به تاخیر انداخته تا دادگاه تجدید‌نظر درخواست جداگانه گوگل برای متوقف کردن دستور قاضی را بررسی کند. البته دوناتو درخواست دیگر گوگل برای توقف اجرای رای برای تجدیدنظر وسیع‌تر در پرونده را رد کرد.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.