ظریف: وفاق با ۵۰ درصدی که رأی ندادند بیش از بقیه لازم است/ رمز بقای ایران، پایداری مردم است؛ کت تن مردم است/ الان با نسل بعدی نمی‌توانیم گفتگو کنیم

عصر ایران یکشنبه 29 مهر 1403 - 00:36
محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور: باید یاد بگیریم که وفاق تنها میان حاکمیت نیست، اگر چه وفاق میان زمام‌داران بسیار مهم است.
محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور در آخرین روز سفر خود به اصفهان در افتتاحیه مرکز تماس اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD، تاکید کرد: دولت باید گوش کند و راه حل‌ها را بشناسد. اینکه ما فکر کنیم راه‌حل‌ها در اختیار ما است، اشتباه است. همیشه این مردم بوده‌اند که امید آفریده‌اند و آینده این کشور را ساخته‌اند. مردم ما از پای ننشسته‌اند و سر پا هستند. ما باید به مردم اعتماد کنیم و از آن‌ها مشارکت در کشف و حل مساله بطلبیم.
 
به گزارش جماران، معاون راهبردی رئیس‌جمهور به عدم شرکت بخشی از مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخاب آقای پزشکیان هوشمندانه بود اما ۵۰ درصد این مردم در انتخابات شرکت نکردند. باید امروز یاد بگیریم که وفاق تنها میان حاکمیت نیست، اگر چه وفاق میان زمام‌داران بسیار مهم است. وفاق میان ۲۰ درصدی که به نامزدی مخالف و ۳۰ درصدی که به نامزد موافق پزشکیان رأی دادند لازم است، اما وفاق با ۵۰ درصدی که به هیچ کدام رأی ندادند بیش از بقیه لازم است و باید تلاش کنیم آن کسانی که رای ندادند با کسانی رأی دادند در کنار هم برای ساختن ایران حضور داشته باشند.
 
محمدجواد ظریف در آخرین روز سفر خود به اصفهان در افتتاحیه مرکز تماس اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD با ابراز رضایت‌ از راه‌اندازی این مرکز تصریح کرد: این اتفاق آغازگر ارتباطات تجاری بین اصفهان و ایران با کشورهای آسیایی خواهد بود.
 
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: این ایران نیازمند یک نگاه جدید نه‌تنها در سطح حاکمیت و نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی است. نیاز به وفاق، همکاری و همراهی در داخل کشور و نیاز به کاهش تنش، افزایش تعامل و همکاری با سایر کشورها داریم. برای همین است که افتتاح مرکز تماس آسیا در اصفهان اتفاق ارزشمندی است.
 
وی تصریح کرد: در شرایطی این مراسم را برگزار می‌کنیم که بیش از هر زمان دیگر وام‌دار کسانی هستیم که از جان و مال و سلامت و آبروی خود برای این آب و خاک و برای سعادت و آرامش و استقلال و آزادی ما هزینه کرده‌اند. یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران عزیز و به ویژه سردار سرلشگر نیلفروشان، آخرین شهیدمان را گرامی می‌داریم و برای ایشان و دیگر شهدای عزیزی که آزادی‌مان را مدیون آن‌ها هستیم، آرزوی علو درجات و برای خانواده‌های بزرگوار آن‌ها آرزوی شکیبایی و سربلندی را داریم.
 

باید از مردم در کشف و حل مساله مشارکت بطلبیم

 
معاون رییس جمهور در ادامه به اهمیت حفاظت از سرمایه انسانی کشور اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم راه توسعه کشور را باز کنیم، باید جامعه قدرتمندی داشته باشیم، نیاز به یک دولت خدمتگذار و یک جامعه قوی داریم، نه یک جامه‌ی ضعیف که صرفا چشم انتظار عمل‌کرد دولت است.
 
وی تأکید کرد: دولت باید گوش کند و راه حل‌ها را بشناسد. اینکه ما فکر کنیم راه‌حل‌ها در اختیار ما است، اشتباه است. همیشه این مردم بوده‌اند که امید آفریده‌اند و آینده این کشور را ساخته‌اند. مردم ما از پای ننشسته‌اند و سر پا هستند. ما باید به مردم اعتماد کنیم و از آن‌ها مشارکت در کشف و حل مساله بطلبیم.
 
ظریف به لزوم تلاش بیشتر برای جلب رضایت مردم اشاره کرد و افزود:‌ این باور را باید بپذیریم که مردم از کارنامه‌ی ما راضی نیستند، ما اشتباه کردیم و باید تلاش کنیم که رضایت این مردم را جلب کنیم.
 

گفتگو را باید از خانواده شروع کنیم

 
معاون راهبردی رییس جمهور بر اهمیت گفتگو تأکید کرد و اظهار داشت:‌ گفتگو باید میان همه ما شروع شود. گفتگو در نام این مجمع هم غیرقابل خدشه است. این گفتگو را باید از خانواده شروع کنیم، زیرا الان با نسل بعدی نمی‌توانیم گفتگو کنیم. ما منادی گفتگوی تمدن‌ها بودیم باید بپذیریم که گفتگو کنیم.
 
وی افزود: گفتگو با شنیدن شروع می‌شود و اول از همه باید بشنویم. برای گفتگو بشنویم که در جامعه چه می‌گویند، نیمی از جامعه که بانوان سرافراز ما هستند چه می‌گویند، نیمی که رأی ندادند چه می‌گویند. ما شنیدیم و البته من چون خودم از اصفهان هستم می‌دانستم که مشکل آب یک مساله اساسی برای اصفهان ما است. اصفهان و چهارمحال‌بختیاری،‌ خوزستان و دیگر نقاط ایران در کنار هم هستند و مشکل آب هم یک مشکل ملی و جهانی است که باید با تعامل حل شود نه با تقابل.
 
وی تصریح کرد: اختیار دست مردم است و کت تن مردم است، ما باید این را بفهمیم. اگر امام راحل فرمودند مردم ولی نعتمان ما هستند، این شعار نبوده است. رمز بقای ایران این بوده که این مردم پایدار بوده‌اند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.