مهرواره‌ای برای کودکان کار

همشهری آنلاین یکشنبه 29 مهر 1403 - 04:48
مدت‌ها قبل در خیابان‌های پایتخت کافی بود چراغی قرمز شود، ناگهان تعداد زیادی از کودکان کار را می‌دیدید که به سوی ماشین‌ها هجوم می‌آوردند و هر کدام سعی می‌کردند محصولات‌شان را بفروشند یا زورکی شیشه ماشین را تمیز کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، حالا اما چند صباحی است که پشت چراغ قرمز فقط ماشین‌ها را می‌بینید و عابرینی که از عرض خیابان در حال گذر هستند. اصل خبر خوب این قصه ما این است که با تلاش‌های شهرداری تهران، بهزیستی، آموزش‌وپرورش و قوه قضاییه با مشخص شدن هویت ۷ هزار و ۶۰ کودک‌کار، ۲هزار کودک کار استعدادیابی تحصیلی شدند و ۲هزار نفر دیگر آنها هم در مسیر تکمیل فرآیندهای سنجش سلامت روان قرار گرفته‌اند، این آمار در آیین مهرواره لبخند آرمان با حضور کودکان کار بیان شد. حال قرار است با همت مسئولان، راه‌های شکوفا کردن استعداد کودکان کار پیش از گذشته باز شود. به امید روزی که دیگر کودک کاری در جامعه نباشد و آنها نیز مانند دیگر کودکان این سرزمین به آرزوهای زیبایشان برسند.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.