آغاز تولید خودروهای رنو در ایران از آذر

اقتصادنیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 07:22
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

29 مهر 1354؛ ساخت رنو در ایران از آذرماه شروع می‌شود

ماشین آلات کارخانه ساخت اتومبیل سواری «رنو» به ایران حمل شد و همزمان، قطعات یدکی اتومبیل‌های رنو به تریلی‌های بزرگ و قطعات اتومبیل رنو با کشتی حمل شده است.

کشتی های حامل قطعات یدکی در ترکیه کالای خود را به 200 کامیون منتقل خواهد کرد و به این ترتیب با ورود و نصب ماشین‌آلات و همچنین رسیدن قطعات یدکی ساخت رنو در آذرماه امسال در ایران آغاز خواهد شد.

ساخت رنو در ایران روزانه با یک تا دو دستگاه شروع می‌شود، ولی به تدریج تولید آن افزایش خواهد یافت.

تولید اتومبیل رنو در ایران با مشارکت شرکت سیتروئن، تولیدکننده اتومبیل‌های ژیان و سرمایه گذاران کارخانه رنو فرانسه انجام می گیرد.

اتومبیل «رنو» ساخت ایران چهار سیلندر و دو در خواهد بود، ولی در سال‌های بعدی ساخت رنو چهار در نیز در ایران شروع خواهد شد.

دادگستری درباره گرانفروشان به طور قاطع عمل می‌کند

وزیر دادگستری در مراسم  افتتاح دادگستری استان لرستان اعلام کرد که مبارزه علیه گرانفروشان همچنان با قاطعیت در دادگستری دنبال خواهد شد.

صادق احمدی، وزیر دادگستری گفت: من مفتخرم که به یاری صمیمانه همکارانم در تمام مملکت توانستیم قاطعا در این خصوص اقدام کنیم به نحوی که موجبات رضایت خاطر خطیر همایونی فراهم شود.

وی افزود: از همه همکارانم توقع دارم همچون گذشته، با مراقبت، پیگیری، دقت و سرعت این برنامه را تا حصول نتیجه قطعی دنبال کنند چراکه معتقدم این فساد – گرانفروشی – می‌تواند سرمنشاء یک سلسله فسادهای دیگر باشد و همچنانکه شاهنشاه آریامهر فرموده‌اند: باید به مردم تفهیم کرد که مساله گران‌فروشی و کم‌فروشی نه تنها از لحاظ جامعه بلکه از لحاظ عرف، اخلاق و حتی «مذهب» ما هم کاملا مردود است.

29 مهر 1374؛ فیلیپین خواستار سرمایه‌گذاری ایران برای پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی در این کشور شد

«خوزه دو ونیشیا» رئیس مجلس فیلیپین که در راس یک هیات پارلمانی و اقتصادی به تهران سفر کرده بود، با آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس فیلیپین افزود: این کشور خواستار سرمایه‌گذاری ایران برای ساخت پالایشگاه نفت و مجتمع پتروشیمی در منطقه جنوب این کشور است و ما آمادگی داریم تا در زمینه استحصال انرژی از گرمای زمین با ایران همکاری کنیم.

یک میدان بزرگ گاز به ارزش 10 میلیارد دلار در بوشهر کشف شد

در پی حفاری‌های جدید در استان بوشهر، شرکت ملی نفت ایران موفق به کشف یک میدان بزرگ گاز در شرق پالایشگاه کنگان شد.

غلامرضا آقازاده، وزیر نفت اعلام کرد: حفاری چاه شماره یک بر روی «تاقدیس شانول» در 90 کیلومتری شرق پالایشگاه کنگان، سبب کشف یک میدان بزرگ گاز با ذخیره اثبات‌ شده 8 تریلیون فوت مکعب گاز شیرین و میزان قابل توجهی مایعات گازی شده است.

وزیر نفت فشار گاز در مخزن و میزان بهره‌دهی چاه حفرشده را بسیار مناسب خواند و ارزش ذخایر کشف‌شده در این مخزن را 10 میلیارد دلار برآورد کرد.

وی افزود: گاز شیرین این مخزن بدون نیاز به پالایش قابل استفاده در شبکه گاز کشور خواهد بود.

29 مهر 1394؛ پاسخ به ابهامات بسته رونق

نگرانی فعالان بخش خصوصی از محتوای بسته جدید رونق اقتصادی دولت که 25 مهرماه رونمایی شد، سه عضو کابینه دولت یازدهم را بر آن داشت تا با حضور در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به شفاف‌سازی و رفع ابهام از این دسته بپردازند و وعده دهند که بخش مولد اقتصادی در اولویت اجرای این بسته قرار دارند.

نوبخت با اشاره به اینکه 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای کمک به رونق اقتصادی در هفته جاری تزریق می‌شود، از پرداخت 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران ظرف 6 ماه آینده خبر داد.

همچنین طیب‌نیا رشد واقعی بورس را پس از اجرای بسته رونق اقتصادی پیش بینی کرد. سیف نیز تدابیر دولت برای تحریک تقاضا و مکانیزم پرداخت وام ارزان خرید کالا ازسوی بانک‌های عامل را مجددا تشریح کرد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.