لایحه دو فوریتی همسان‌ سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به مجلس می رود | وزیر کار دل این قشر را شاد کرد

گسترش نیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 08:01
علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران، در مورد اصلاح لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: در نشستی که با اعضای کانون شورای عالی بازنشستگان و وزیر کار داشتیم، ایشان تأکید کردند که لایحه جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در دولت قبلی به مجلس ارائه شد، به نتیجه نرسید و باید دوباره به صورت دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

دهقان کیا با تأکید بر اینکه هنوز لایحه دو فوریتی همسان‌سازی حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است، گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر این لایحه را به مجلس ارائه کرده و تصویب آن را تسهیل کند و منابع لازم برای پرداخت آن را تأمین نماید. این مصوبه مغایرتی با برنامه هفتم توسعه ندارد و تصویب آن می‌تواند بخش زیادی از مشکلات این قشر را کاهش دهد.

او با این توضیح افزود: در این لایحه بهبود شرایط حداقل بگیران مورد توجه است، مبالغی در راستای همسان سازی حقوق این قشر با رشد تورم در نظر گرفته شده که تا کنون فقط سه ماه پرداخت شده و در چهار ماه  اخیر مبلغی به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

حقوق-بازنشستگان

دولت ها به قوانین توجه نمی کنند؟

 

همچنین  درباره همسان سازی سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما علاقه داریم که همسان سازی حداقل بگیران و سایر سطوح با هم صورت بگیرد تا شیرینی تصویب هر دو لایحه به کام بازنشستگان بنشیند.

او درباره توجه دولت ها به قانون گفت:تا مادامی که دولت ها به قوانین توجه نکنند مشکلات بازنشسته ها حل نمی شود بی توجهی به قوانین ۵۴ ، ۹۶ و ۱۱۱ بازنشستگان باعث شده تا عقب افتادگی های در این زمینه  ایجاد شود .اگر این قوانین اجرا می شد در مسیر اجرای آن  اگر مشکلاتی هم بود  بروز می کرد و برطرف می شد ، این قوانین برریل اجرایی نرفت و دیگر انتظاری از آن نداریم.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران  می گوید: عدم تامین معیشت بازنشستگان یکی از آثار مهم عدم اجرای قوانین است، که این روزها با رشد تورم فاصله زیادی گرفته و رفع این فاصله هزینه زیادی روی دست دولتها می گذارد.

دهقان کیا با تاکید بر سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۱/۱/۱۴۰۱  به سران سه قوه اعلام کرد هیچ طرحی و لایحه ای که بودجه آن مشخص نشده قابل اجرا نیست. اما الان ۲۶ قانون در خصوص بازنشستگان اجرا می شود که منابع آن در دولت تامین نشده است.

او با اشاره به عدم توجه به منابع مالی اجرای قوانین گفت:همین قوانینی که بدون پشتوانه مالی اجرا شده اند به مبلغ  ۲۵ همت  برای دولت بدهی ایجاد کردند که توان پرداخت آن را ندارد.

دهقان کیا تشریح کرد:دولت ادعا می کندکه  ۱۳۰ همت  از بدهی هایش را پرداخت کرده و ۲۳۰ همت انباشت بدهی ایجاد شده است.براساس بند ۴ سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری که می فرمایند دولت از ایجاد بدهی و انباشت آن خودداری کند،خواهش میکنم دولت اجرای قوانین بالا دستی را در دستور کار قرار دهد.

او با اشاره به  وعده های دولت در پرداخت بدهی هایش ادامه داد: قرار بوده دولت ۸ همت نقد و ۳۰ همت به  صورت اوراق مشارکت برای متناسب سازی به سازمان تامین اجتماعی از بدهی هایی که به این سازمان دارد بپرازد اما تاکنون  محقق نشده و مبلغی نپرداخته است.

کدخبر: 338443

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.