وزیر خارجه انگلیس به دنبال تعمیق روابط امنیتی با کره‌جنوبی و اندونزی

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 29 مهر 1403 - 08:34
وزیر امور خارجه انگلیس در طول سفر خود به کره‌جنوبی و اندونزی که انتظار می‌رود در مورد انتقال انرژی پاک هم گفت‌وگو کند، به دنبال تعمیق همکاری امنیتی لندن با این ۲ کشور آسیایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سفر «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس به کره‌جنوبی چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شدت گرفته است. کره‌شمالی در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز سئول، مسیرهای منتهی به این کشور را از بین برده و هشدار داده است پرواز دوباره پهپادهای کره‌جنوبی را به منزله اعلام جنگ تلقی خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که توسط دفتر وی منتشر شد، گفت: «شرکای کره‌جنوبی ما در کنار ما در دفاع از اوکراین ایستاده‌اند و همچنین برای حفظ ثبات در منطقه شبه‌جزیره کره نیز تلاش می‌کنند.»

وی در ادامه بیانیه خود آورده است: «این یک یادآوری آشکار از به هم پیوستگی تنش‌ها و درگیری‌هاست که ناشی از طولانی شدن درگیری در مرزهای اروپا و تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است.»

این دیپلمات ارشد انگلیسی اخیرا به چین نیز سفر کرده بود و در آنجا قول «انسجام» در رویکرد لندن در قبال پکن را داد و دیدار خود با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین را «سازنده» توصیف کرد.

وزیر خارجه انگلیس قرار است به جاکارتا، اندونزی هم برود تا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب این کشور «پرابووو سوبیانتو» که امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود، شرکت کند.

در سفری که برای تقویت بیشتر همکاری لندن در زمینه امنیت با کره‌جنوبی و اندونزی که هر ۲ بخشی از بلوک اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ هستند، طراحی شده است، انتظار می‌رود که وزیر خارجه انگلیس از منطقه غیرنظامی‌شده در سمت کره‌جنوبی نیز بازدید کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.