خودروهای بنزینی بعدی BMW شبیه خودروهای برقی خواهند بود(+عکس)

عصر ایران یکشنبه 29 مهر 1403 - 08:51
طی تصمیم تعجب‌آور، خودروهای بنزینی آینده بی‌ام‌و شباهت زیادی به مدل‌های الکتریکی خواهند داشت.

کانسپت‌های Neue Klasse بی‌ام‌و نگاهی اجمالی به طراحی‌ مدل‌های آینده‌ی این شرکت ارائه کرده‌اند. سدان کانسپت Neue Klasse در سال ۲۰۲۳ و نسخه‌ی کراس‌اوور آن با عنوان Neue Klasse X در اوایل سال ۲۰۲۴ رونمایی شده‌اند.

به گزارش زومیت، بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که زبان طراحی ارائه‌شده در کانسپت‌های Neue Klasse نمایانگر نسل جدید خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و هستند. بااین‌حال، آدریان ون هویدونک، رئیس طراحی بی‌ام‌و، در نمایشگاه خودرو پاریس اعلام کرد که تقریباً هر خودرو آینده بی‌ام‌و از ویژگی‌های Neue Klasse استفاده خواهد کرد. این موضوع حتی شامل خودروهای عادی با پیشرانه‌ی احتراق داخلی نیز می‌شود.

برخی از خودروهای آینده بی‌ام‌و در دو مدل بنزینی و برقی معرفی خواهند شد و تنها تفاوت‌های جزئی در طراحی خواهند داشت. ون هویدونک افزود:‌

«گرایش زیادی به خودرو های برقی وجود خواهد داشت. فناوری‌ها و زبان طراحی Neue Klasse به کل مجموعه محصولات ما، حتی خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی درون‌سوز منتقل خواهد شد. این موضوع مشکلی برای مشتریان بی‌ام‌و ایجاد نخواهد کرد. همه‌ می‌توانند خودروهای جدید بی‌ام‌و را با امکان انتخاب نوع سیستم محرکه تهیه کنند.»

ون هویدونک اعلام کرد خودروهایی که از دل مدل‌های مفهومی Neue Klasse بیرون می‌آیند، حتی ظاهری بهتر و جذاب‌تری خواهند داشت. همچنین، خودروهای تولیدی ابعاد جمع‌وجورتری از مدل مفهومی خواهند داشت.

بی‌ام‌و برنامه دارد تا سال ۲۰۲۹، حداقل ۵ مدل از کانسپ‌های Neue Klasse را عرضه کرده باشد. احتمال دارد تا این خودروها شامل یک دستگاه سری ۳ جدید و یک دستگاه نسخه‌ی جدید M3 و یک یا حتی دو دستگاه شاسی‌بلند به‌همراه یک دستگاه کوپه اسپرت باشند. اولین مدل نهایی برگرفته‌شده از کانسپت Neue Klasse ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۵ رونمایی شود. سایر مدل‌های جدید نیز از ۲۰۲۶ روانه بازارها خواهند شد.

خودروهای بنزینی بعدی BMW شبیه خودروهای برقی خواهند بود

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.