رونمایی از یک خودرو عجیب در چین/ این خودرو پرواز هم می‌کند!

اقتصادنیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 10:11
اقتصادنیوز: یک شرکت چینی از خودرویی رونمایی کرده که می تواند بین حالت پرواز و رانندگی روی زمین تغییر حالت دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شرکت خودروسازی چینی «چری» از نمونه اولیه خودروی پرنده ابداعی خود در «کنفرانس نوآوری جهانی چری» در سال جاری میلادی رونمایی کرد. این نمونه اولیه «وسیله نقلیه زمین و هوا» نام دارد و بدون فرمان یا پدال گاز طراحی شده و همچنین مجهز به قابلیت های رانندگی تمام خودران است.

این وسیله نقلیه آینده هم اکنون یک تست پرواز ۵۰ مایلی را با موفقیت تکمیل کرده است.

شرکت چینی چری با جدیدترین دستاورد خود قصد دارد موقعیتش در بازار جهانی خودرو را مستحکم تر کند. این خودرو علاوه بر آنکه فرمان ندارد، بال دارد و در حقیقت خودروی پرنده ای است که بدون پدال گاز طراحی شده و شامل ۳ بخش هواپیما، کابین خلبان هوشمند و شاسی های هوشمند است.

به گفته شرکت این خودروی پرنده قادر است بین پرواز خودران و رانندگی روی زمین تغییر وضعیت دهد و به همین دلیل برای تردد در مسافت های کوتاه شهری مناسب است. وسیله نقلیه در حالت پرواز می تواند به طور عمودی از روی زمین بلند شود و فرود آید.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.