اینترمیامی با رکورد امتیازی به جام‌جهانی باشگاه‌ها رسید/ رقابت مسی با بزرگان فوتبال جهان

خبرورزشی یکشنبه 29 مهر 1403 - 10:19
لیونل مسی و اینترمیامی با ثبت رکورد جدید امتیازات در فصل عادی MLS، موفق به کسب جواز حضور در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ شدند.

به گزارش خبرورزشی، اینترمیامی با پیروزی مقابل نیوانگلند رولوشن و کسب ۷۴ امتیاز، رکورد قبلی لیگ MLS که در سال ۲۰۲۱ توسط نیوانگلند با ۷۳ امتیاز ثبت شده بود، شکست. با قهرمانی در ساپورترز شیلد و به دلیل میزبانی آمریکا از جام باشگاه‌های جهان، مسی و تیمش حضور در این تورنمنت را تضمین کردند. رئیس فیفا، جانی اینفانتینو، این خبر را پس از پیروزی میامی در استادیوم چیس اعلام کرد.

در این بازی، لیونل مسی با هت‌تریک در نیمه دوم و لوئیس سوارس با حضور مؤثر در چهار گل، موجب پیروزی قاطع ۶-۲ اینترمیامی مقابل نیوانگلند شدند. تیم اینترمیامی پس از پایان مسابقه در استادیوم چیس و همراه با هواداران، قهرمانی در ساپورترزشیلد ۲۰۲۴ را جشن گرفت. جانی اینفانتینو به همراه دیوید بکام، مالک مشترک باشگاه و خورخه ماس، مالک اصلی، سخنرانی کردند و اعلام شد که اینترمیامی به عنوان آخرین نماینده کونکاکاف، به دلیل قهرمانی در فصل عادی، در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ شرکت خواهد کرد.

اینفانتینو به هواداران گفت: «سه خبر برای شما دارم: اول اینکه تبریک می‌گویم برای قهرمانی در ساپورترزشیلد. دوم اینکه، شما به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ صعود کردید. و سوم اینکه، شما میزبان بازی افتتاحیه این تورنمنت در استادیوم هاردراک خواهید بود که ۶۵ هزار نفر تماشا خواهند کرد!»

دیگر نمایندگان کونکاکاف در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ شامل تیم‌های مونتری، کلاب لئون، پاچوکا و همچنین تیم دیگر MLS یعنی سیاتل ساندرز هستند. بازی افتتاحیه این تورنمنت در جنوب فلوریدا و در استادیوم هارد راک برگزار خواهد شد.

به این ترتیب تکلیف تیم‌های حاضر در مسابقات مشخص شد و تنها سهمیه باقی مانده به قهرمان کوپا لیبرتادورس خواهد رسید تا ۳۲ تیم نهایی تکمیل شوند.

کونکاکاف: رایادوس، مونتری، لئون و پاچوکا (مکزیک) و سیاتل ساندرز و اینترمیامی(آمریکا)

آمریکای مرکزی: پالمیراس، فلامینگو و فلومیننزه (برزیل) برای عناوین گذشته در دوره‌های قبلی لیبرتادورس، بوکا جونیورز و ریور پلاته (آرژانتین)

اروپا: چلسی (قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۲۱)، رئال مادرید (۲۰۲۲ و ۲۰۲۴) و منچسترسیتی (۲۰۲۳) بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، اینتر، دورتموند، پورتو، اتلتیکومادرید، بنفیکا، یوونتوس و ردبول سالزبورگ

آسیا: الهلال (عربستان)، اوراوا رد دایموندز ژاپن، اولسان کره جنوبی و العین امارات (قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۲۴)

آفریقا: الاهلی (مصر)، ویداد کازابلانکا (مراکش)، اسپرانس (تونس) و ماملودی سانداونز (آفریقای جنوبی)

بیشتر بخوانید: کریستیانو رونالدو بهتر از لیونل مسی است؟ آمار چه می‌گوید؟

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.