مسکو: جنگ اوکراین، جنگی نیابتی به رهبری انگلیس است

مشرق نیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 10:19
سفیر روسیه در لندن شنبه در مصاحبه‌ای انگلیس را به همدستی در کشتار مردم روسیه متهم کرد.

به گزارش مشرق، آندرئی کلین، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با بی‌بی‌سی اظهار داشت که دولت انگلستان از اوکراین برای جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، کلین در این باره گفت: «دولت انگلستان جنگی تهاجمی علیه روسیه به دستان اوکراینی‌ها راه انداخته است.»

وی همچنین افزود: «این یک جنگ نیابتی است که توسط دولت انگلستان با فراهم کردن تسلیحات کشنده رهبری می‌شود، که به این وسیله دولت انگلستان سربازان و غیرنظامیان روسی را می‌کشد.»

سفیر روسیه در انگلستان در ادامه افزود که ولودومیر زلنسکی حاضر به مذاکره با روسیه نیست و این منجر می‌شود که اوکراین سرزمین‌های بیشتری از دست بدهد.

جنگ اوکراین از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و با وجود حمایت‌های همه‌جانبه کشورهای غربی از کی‌یف، پیشروی‌های مسکو در استان‌های شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد و این کشور بالغ بر ۱۵ درصد از سرزمین‌های خود را از دست داده است.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.