شکارچیان ۲ قلاده خرس را در آمل کشتند

الف یکشنبه 29 مهر 1403 - 11:14
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از کشته شدن دو قلاده خرس در جنگل آمل موضوع در دست بررسی است.

به گزارش تسنیم از ساری، علی محمد دعاگو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به بررسی کشته شدن دو قلاده خرس ماده به همراه توله اش در جنگل‌های دهستان چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل اطهار داشت: لاشه یک قلاده خرس ماده به همراه توله اش در منطقه جنگلی دهستان چلاو در جنگل بلیران توسط دوستداران محیط زیست در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب‌های متفاوتی داشته است.

وی با بیان اینکه لاشه خرس مادر و توله در فاصله دو متری از یکدیگر با اصابت گلوله شکارچیان قرار داشت بیان کرد: مکانی که فعال محیط زیست در فیلم پخش و منتشر کرده عمق جنگل بوده و تیم یگان حفاظت اداره محیط زیست آمل از صبح امروز یکشنبه در محل مورد نظر حاضر است.

دعاگو خاطرنشان کرد: قصد شکارچی در اقدام به کشتن دو قلاده خرس هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما بازدیدهای میدانی تیم یگان حفاظت محیط زیست آمل در حال انجام بوده  و پیگیری و تحقیقات انجام خواهد شد.

رئیس حفاظت محیط زیست آمل در ادامه یادآور شد: گمانه زنی‌های متفاوتی برای تلف شدن خرس مادر وتوله اش وجود دارد و انگیزه شکارچی یا شکارچیان  هنوز مشخص نیست.

دعاگو یادآور شد: حفاظت از گونه‌های جانوری از مهمترین وظایف یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بوده که نیاز است با مشارکت بیشتر مردم بتوانیم از محیط زیست پشتیبانی کنیم.

وی بیان کرد: عاملان شکار خرس مادر و توله اش پس از شناسایی با هماهنگی مقام قضایی اعمال قانون خواهند شد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.