کجای مرغ را نباید بخوریم؟

تابناک یکشنبه 29 مهر 1403 - 11:16

مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا، ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری مانند روی، مس و ویتامین‌های گروه B، همواره به عنوان یک منبع غذایی سالم و مقوی شناخته می ‌شود. همچنین، میزان چربی ‌های اشباع کمتر در مقایسه با برخی دیگر از گوشت‌ها، آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که به دنبال تغذیه سالم‌تر هستند، تبدیل کرده است.

کجای مرغ را نباید بخوریم؟

پوست و جگر مرغ را نخورید

مطالعات نشان داده ‌اند که پوست و جگر مرغ، بیشترین میزان تجمع داروها و آنتی ‌بیوتیک ‌هایی را که طی دوره پرورش به مرغ داده می ‌شود، در خود جای می ‌دهند. این داروها برای درمان بیماری‌ها و افزایش رشد مرغ ‌ها استفاده می‌شوند و باقی‌مانده آن‌ها در بدن، به ویژه در اندام‌هایی مانند پوست و جگر، ذخیره خواهد شد.

مصرف بیش از حد این قسمت‌ها، به ویژه برای کودکان که سیستم ایمنی بدن شان هنوز در حال تکامل است، می‌تواند عوارض جانبی مختلفی به همراه داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که در هنگام خرید و مصرف مرغ، به تازگی و کیفیت آن توجه ویژه شود و از مصرف پوست و جگر مرغ به ویژه در صورتی که رنگ غیر طبیعی داشته باشند، خودداری نمایید.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.