داماد سابق دیکتاتور، رئیس‌جمهور اندونزی شد

مشرق نیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 13:23
پروبوا سوبیانتو که تا به امروز وزیر دفاع اندونزی بوده، به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش مشرق، سوبیانتو که پدر خانم سابقش سوهارتو پس از کودتا دومین رئیس‌جمهور اندونزی شد، کار خود را به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور این کشور آغاز کرد.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری و معاون ریاست جمهوری جدید اندونزی، جوکو ویدودو رئیس‌جمهور سابق و میهمانان خارجی بلندمرتبه‌ای حضور داشتند.

داماد سابق دیکتاتور، رئیس‌جمهور اندونزی شد

سوبیانتو از سال ۲۰۱۹ به عنوان وزیر دفاع مشغول به کار بود و در انتخابات اخیر با حزب حاکم اندونزی ائتلاف کرد. در نتیجه این ائتلاف، گیبران راکابومینگ پسر ۳۷ ساله ویدودو به عنوان معاون رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد.

ازدواج او با دختر سوهارتو در سال ۱۹۹۸ به طلاق منجر شد؛ همان سالی که او پس از ۳۳ سال زمامداری بر اندونزی، قدرت را به مردم واگذار کرد.

خبرگزاری فرانسه، مراسم تحلیف سوبیانتو را اینطور توصیف کرد: «یک بازگشت قابل توجهی برای مردی که زمانی با تحریم‌های تحمیلی غرب مواجه شد و دو بار در انتخابات به ویدودو باخت.»

داماد سابق دیکتاتور، رئیس‌جمهور اندونزی شد

رئیس‌جمهور ۷۳ ساله اندونزی طی سخنرانی در پارلمان گفت: «ما باید به کشوری تبدیل شویم که از چالش‌ها، موانع و تهدیدها نترسد. تاریخ ما تاریخی پر از قهرمانی، فداکاری و شجاعت است. ملت شجاع، ملتی است که غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند.»

گفته می‌شود که در کابینه او قرار است «سِری مولیان ایندراواتی» وزیر دارایی اندونزی بماند. سوبیانتو پیشتر گفته بود که می‌خواهد رشد بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا را به ۸ درصد در سال افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او یک اقتصاد ۱.۵ تریلیون دلاری را به ارث برده که طی دهه گذشته رشد ثابت در حدود ۵ درصد داشته است.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.