آزادگان رتبه اول تصادفات تهران را دارد

افکار نیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 13:25
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور پایتخت گفت: «۱۳ درصد از تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال شهر تهران در بزرگراه آزادگان روی داده است.»

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور پایتخت گفت: ۱۳ درصد از تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال شهر تهران در بزرگراه آزادگان روی داده است.

به گزارش مهر، سرهنگ سجاد خسروی، با استناد به ماده ۱۱ قانون سازمان برق ایران مصوب سال ۱۳۴۶ و آئین نامه اجرایی آن مصوب هیأت وزیران سال ۱۳۶۴ گفت: تأمین روشنایی معابر بر عهده شرکت‌های برق منطقه‌ای است که هزینه آن رأساً از محل عوارض مقرر بر مصرف برق معابر تأمین و برداشت می‌شود.

بخوانید...

جاده‌های پرخطر نوروزی را بشناسید

بزرگراه امام علی (ع) رتبه اول در تصادفات پایتخت/ معابر بزرگراهی برای موتورسیکلت‌ها طراحی نشده‌اند!

بالاترین آمار تصادفات موتورسواران در چه ساعاتی است؟

وی بیان داشت: به منظور پیشگیری از بروز هرگونه سوانح رانندگی، تأمین روشنایی معابر و ایجاد دید کافی و مناسب برای رانندگان و عابرین پیاده در ساعات شب و در مواقع تاریکی هوا، اهمیت بسزایی دارد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: چنانچه فقدان روشنایی یا عدم کفایت روشنایی راه، در بروز سوانح رانندگی دخیل باشد، به تشخیص کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، به استناد تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، مسئولان و متصدیان مربوطه مقصر قلمداد خواهند شد و در جبران خسارات وارده سهیم خواهند بود.

وی تصریح کرد: بزرگراه آزادگان در زمره بزرگراه‌هایی است که عدم کفایت روشنایی آن در بروز تصادفات بسیار تأثیر گذار بوده؛ تعداد قابل توجهی از تصادفات بزرگراه مذکور در شب رخ می‌دهد و این در حالی است که متأسفانه مقاطعی از بزرگراه آزادگان در ساعات شب در تاریکی مطلق به سر می‌برد.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: بزرگراه آزادگان از جمله بزرگراه‌های ترانزیتی و مهم شهر تهران است و از حیث طول مسیر رفت و برگشت (حدود ۷۰ کیلومتر) به عنوان طولانی‌ترین بزرگراه کشور نیز شناخته می‌شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.