الگوی من ژاوی است | چطور با ۱۵ دقیقه بازی از تیم ملی انتقاد کردید؟ | با این کیفیت در جام جهانی به دور بعد صعود می‌کنیم

همشهری آنلاین یکشنبه 29 مهر 1403 - 14:50
محمد کریمی هافبک ملی پوش تیم سپاهان از جمله بازیکنان جوانی است که امیر قلعه‌نویی به او اعتقاد ویژه‌ای دارد.

کریمی در گفت وگوی با همشهری آنلاین با اشاره به بازی تیم ملی مقابل ازبکستان و قطر در فیفادی گذشته صحبت هایی را مطرح کرد که در ذیل می‌خوانید:
تیم ملی در این فیفادی و در مرحله سوم مقدماتی صعود به جام جهانی توانست در دو بازی برابر ازبکستان و قطر ۴ امتیاز را کسب کند ابتدا در این ارتباط برای‌مان بگو.
شرایط بازی اول مقابل ازبکستان یک مقدار پیچیده‌ شد چراکه ده نفر شدیم. اما خوشبختانه توانستیم با دفاع تیمی خیلی خوب بدون گل خورده یک امتیاز بگیریم. بازی دوم هم مقابل قطر خیلی خوب بازی کردیم. با وجود اینکه یک گل عقب افتادیم توانستیم بازی را کنترل کنیم و گل تساوی و گل‌های پیروزی بخش را بزنیم و به نظر من می‌توانستیم گل‌های خیلی بیشتری هم به قطر بزنیم. با این وجود خدا را شکر با یک بازی خیلی خوب توانستیم ۴ بریک ببریم.

یاد آن شکستی که مقابل قطر در جام ملت‌ها داشتیم تداعی شد درست است؟
بله. ما نشان دادیم که آن باخت به قطر یک اتفاق بود. هر چند باری که با قطر بازی کنیم می‌توانیم این تیم را شکست دهیم.

به نظرت این تیم قطر چگونه توانسته دو دوره قهرمان جام ملت ها شود؟ به خصوص دور قبل جام ملتها شاهد اتفاقات عجیب غریب بودیم و تمامی مدعیان مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و... حتی به نیمه نهایی هم نرسیدند.
آن بازی که خیلی ناراحت کننده بود برای ما و مردم عزیزمان. با این پیروزی مقابل قطر نشان دادیم آن باخت نیمه نهایی برابر قطر یک اتفاق بود. بازی خیلی خوبی را برابر قطر به نمایش گذاشتیم.

خود تو هم مقابل قطر عملکرد خوبی داشتی و از جمله بازیکنان جوانی هستی که دیگر باید جایگاهت در تیم ملی را پیدا کنی تا شاهد حضور نسل جدیدی در تیم ملی باشیم.
اینکه دعوت می‌شوم و بازی می‌کنم لطف خدا بوده و کمک بچه‌ها، هم تیمی ها و کادرفنی تیم ملی که بهم اعتماد کردند. خدا را شکر توانستم جواب اعتماد کادرفنی را بدهم.

خیلی با اعتماد بانفس مقابل قطر بازی می‌کردی آیا بازیکنان بزرگ تیم ملی با تو صحبت کرده و مشورت داده بودند یا شخصیت خاص خودت هم دلیل این اعتماد به نفس بود؟
بالاخره در این جو و شرایط بازی کرده بودم و همین طوربرمی‌گردد به آن تجربه و کمک بچه‌های بزرگتر تیم ملی که کمک کردند آن اعتماد به نفس لازم سریع تر به بقیه بازیکنان منتقل شود.


تو خودت از چهره‌های جوانی هستی که به تیم ملی دعوت شدی. هدف‌گذاری‌ات برای آینده چیست؟ شاید آرزوی خیلی‌ها حضور در جام جهانی باشد آیا برای تو همین موضوع صدق می‌کند؟
فعلا هدف‌مان صعود به جام جهانی است. باید پرقدرت ظاهر شویم.

منظورم هدف‌های شخصی‌ات بود.
هدف شخصی‌ام این است که در جام جهانی حضور پیدا کنم.

نظرت در مورد اظهارات امیر قلعه نویی که گفته شاید من در جام جهانی نباشم اما شما باید در این رقابت ها بدرخشید و حتی دو مرحله بالا بروید چیست؟
فکر می کنم نتایجی که گرفتیم نشان دهنده کیفیت کادرفنی و این بازیکنان است. با توجه به نتایجی که گرفتیم امیدواریم که در دوره دوم جام جهانی بتوانیم صعود کنیم.

انتقادات کارشناس و گزارشگر بازی تیم ملی باعث گلایه کادرفنی و بازیکنان تیم ملی شده نظر خودت در این ارتباط چیست؟
منصفانه نیست شما در ۱۰-۱۵ دقیقه اول بازی این‌طوری بخواهید تیم ملی را قضاوت کنید. به نظرم حداقل باید ۹۰ دقیقه تمام شود تا نظر بدهید. به نظرم یکسری فقط دنبال حاشیه هستند.

الگو خودت در فوتبال کیست؟
من چندین بار گفتم ژاوی را خیلی دوست دارم و الگویم است.


به لژیونر شدن فکر می کنی؟
بله قطعا خیلی دوست دارم لژیونر شوم و خارج از ایران هم بتوانم بازی کنم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.