رام‌الله و اردن کشتار بیت لاهیا در غزه را محکوم کردند

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 29 مهر 1403 - 15:37
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز وزارت خارجه اردن در بیانیه‌هایی حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای مسکونی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه را که به شهید و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید، محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: شکست جامعه جهانی در متوقف کردن جنگ نسل‌کشی و کوچاندن ملت فلسطین پوششی شده که کابینه اشغالگر اسرائیل از آن برای ارتکاب جنایات و نسل‌کشی بیشتر همانگونه که در شمال نوار غزه نمایان است، استفاده می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: رژیم اشغالگر با محاصره، گرسنگی دادن، کوچاندن، تخریب و منفجر کردن ساختمان‌ها، بمباران به وسیله جنگنده‌ها، هدف قرار دادن تمامی مراکز بهداشتی و کشتارها که آخرین آنها در منطقه بیت لاهیا بود و وادار کردن فلسطینی‌های شمال به کوچ زیر بمباران یا کشتارهای فردی و جمعی‌، به آشکارترین شکل و در برابر دیدگان جهانیان مرتکب نسل‌کشی می‌شود.

جنگ غزه در بحبوحه تداوم کشتارهای اشغالگران صهیونیست‌ و ادامه محاصره مناطق شمال نوار غزه، در حالی وارد سیصد و هشتادمین روز خود شده است که نیروهای رژیم اشغالگر کشتار خونینی را شامگاه شنبه در منطقه «بیت لاهیا» در شمال این باریکه مرتکب شده و در نتیجه بمباران چندین منزل متعلق به فلسطینیان، هفتاد و سه تن شهید شدند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بیانیه خود کابینه رژیم صهیونیستی و جامعه جهانی را مسوول کامل و مستقیم این کشتارهای مستمر دانست و بار دیگر بیداری بین‌المللی برای تحمیل آتش‌بسی فوری و توقف کشتار مردم فلسطین و نیز اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را خواستار شد.

این وزارتخانه در ادامه نیز درباره اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بتواند به منطق استکبار نظامی به جای راه‌حل‌های سیاسی برای بحران کنونی و کل این درگیری ادامه دهد، هشدار داد.

اعتراض اردن به تداوم نقض قوانین

شبکه ماهواره‌ای «المملکه» نیز گزارش داد، «سفیان القضاة» سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای بر مخالفت قاطع اردن با استمرار نقض اصول قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی و تمامی هنجارها و اصول انسانی و اخلاقی از سوی تل‌آویو تاکید کرده و این اقدامات را که در سایه ناتوانی جامعه جهانی در متوقف کردن جنگ و بحران انسانی و نبود اقداماتی واقعی و موثر برای توقف این نقض‌ها و محاکمه عاملان آنها و پایان دادن به فرار آنها از مجازات انجام می‌شود، محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن در ادامه نیز بر لزوم تضمین حمایت از غیرنظامیان و مراکز انسانی و پناهگاه‌ها و نیز پایبندی رژیم صهیونیستی به متوقف کردن نقض‌های مستمر قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی و نیز توافقنامه سال ۱۹۴۹ ژنو درباره حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ تاکید کرد.

سفیان القضاة بار دیگر از جامعه جهانی، به‌ویژه شورای امنیت خواست اقدامات جدی را در پیش بگیرد که جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها در نوار غزه را متوقف و عاملان آن را محاکمه کرده و تضمین دهد که آنها از مجازات فرار نخواهند کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.