۱۰ بازیکن پردرآمد فوتبال جهان چه کسانی هستند؟

خبرگزاری مهر یکشنبه 29 مهر 1403 - 15:43
پایگاه خبری «fourfourtwo» در گزارشی به بررسی ۱۰ بازیکن با بالاترین دستمزد در جهان پرداخته است که در این بین، چهار بازیکن در لیگ برتر عربستان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال همچنان با هزینه‌های نجومی در حال پیشرفت است و انتقال‌ها و دستمزدها هر سال به طور چشمگیری افزایش می‌یابند. ظهور لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی به‌ویژه با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) این کشور، باعث شده تا بازار فوتبال اروپا که زمانی برتر بود، به شدت تحت تأثیر قرار گیرد و بازیکنانی که در اروپا از آن ها به عنوان بازیکنان پا به سن گذاشته یاد می شود در لیگ عربستان دستمزدهایی باورنکردنی دریافت کنند.

پایگاه خبری «fourfourtwo» در گزارشی به بررسی ۱۰ بازیکن با بالاترین دستمزد در جهان پرداخته است که در این فهرست، بازیکنانی که در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی بازی می کنند حضور ویژه ای دارند.

ده بازیکن پردرآمد فوتبال/ پول‌پاشی لیگ عربستان به پای ستاره‌ها

۱۰. کوین دی بروینه (۳۰ میلیون پوند در سال)

بازیکن کلیدی منچسترسیتی و قهرمان لیگ برتر، کوین دی بروینه یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال اروپا محسوب می‌شود. اما مشکلات همچون مصدومیت های مکرر در چند فصل اخیر، تأثیر او را در تیم کاهش داده و شایعاتی درباره کاهش دستمزد یا حتی جدایی دائمی‌اش از ورزشگاه اتحاد به گوش می رسد.

۹. سادیو مانه (۴۰ میلیون پوند در سال)

سادیو مانه، که زمانی به عنوان یکی از بهترین استعدادهای تهاجمی اروپا شناخته می‌شد، در انقلابی که یورگن کلوپ در لیورپول ایجاد کرد، نقش کلیدی داشت. با انتقال به بایرن مونیخ عملکرد او به شدت کاهش یافت و به همین دلیل انتقال به تیم فوتبال النصر عربستان منطقی به نظر می‌رسید و به لحاظ مالی هم برای او بسیار مفید بود.

ده بازیکن پردرآمد فوتبال/ پول‌پاشی لیگ عربستان به پای ستاره‌ها

۸. محمد صلاح (۴۰.۸ میلیون پوند در سال)

محمد صلاح، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان لیگ برتر از زمان ورودش به لیورپول در سال ۲۰۱۷، همچنان درخشان عمل می کند و از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

۷. وینیسیوس جونیور (۴۲ میلیون پوند در سال)

وینیسیوس جونیور که به عنوان یکی از نامزدهای توپ طلا در سال جاری شناخته می‌شود، به دلیل پیشرفت‌های فوق‌العاده‌اش در رئال مادرید، به یکی از بالاترین دستمزدها در لالیگا رسیده است. او نقش کلیدی در پیروزی‌های اخیر رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرده است.

ده بازیکن پردرآمد فوتبال/ پول‌پاشی لیگ عربستان به پای ستاره‌ها

۶. ارلینگ هالند (۴۶ میلیون پوند در سال)

بدون شک ارلینگ هالند بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان است و با درخشش در منچسترسیتی، در مسیر شکستن رکوردهای کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار دارد. او با نمایش‌های خیره‌کننده‌اش در لیگ برتر، به بالاترین دستمزد این لیگ دست یافته است.

۵. کیلیان امباپه (۶۹ میلیون پوند در سال)

کیلیان امباپه یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در فوتبال اروپا است و با دستمزد بالایش، به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین بازیکنان شناخته می‌شود. انتقال رایگان به رئال مادرید به عنوان بازیکن آزاد موجب شد دستمزد او افزایش پیدا کند.

ده بازیکن پردرآمد فوتبال/ پول‌پاشی لیگ عربستان به پای ستاره‌ها

۴. کریم بنزما (۸۰ میلیون پوند در سال)

بنزما، یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان نسل خود است و با شهرت و موفقیت‌هایش در رئال مادرید به یکی از نام‌های بزرگ در تیم الاتحاد و لیگ عربستان سعودی تبدیل شده است.

۳. نیمار (۸۴.۷ میلیون پوند در سال)

نیمار با انتقال به الهلال و دریافت دستمزد قابل توجه، به جمع بازیکنان با دستمزد بالا پیوسته است. اگرچه او به دلیل مصدومیت در فصل قبل حضور چندانی نداشت و تنهای ۵ بار به میدان رفت اما انتظار می‌رود با پایان مصدومیت و بازگشت به میادین، جذابیت بالایی به لیگ این کشور ببخشد.

ده بازیکن پردرآمد فوتبال/ پول‌پاشی لیگ عربستان به پای ستاره‌ها

۲. لیونل مسی (۱۰۴ میلیون پوند در سال)

مسی، اسطوره فوتبال آرژانتینی، با انتقالش به لیگ فوتبال آمریکای جنوبی و پیوستن به اینتر میامی، تأثیر چشم‌گیری بر روی لیگ آمریکا گذاشته است.

۱. کریستیانو رونالدو (۲۱۹.۵ میلیون پوند در سال)

انتقال کریستیانو رونالدو به عربستان سعودی، نقطه عطفی در توسعه این لیگ به شمار می‌رود. دستمزد فوق‌العاده او، بالاترین دستمزد در تاریخ فوتبال است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.