برگزاری مراسم بزرگداشت برای دکتر عبدالصالح جعفری

خبرآنلاین یکشنبه 29 مهر 1403 - 19:06
مراسم بزرگداشت برای دکتر عبدالصالح جعفری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر عبدالصالح جعفری درسال ۱۳۵۴ به دنیا آمد، او فرزند شهید سید محمدسعید جعفری نخستین فرمانده سپاه در غرب کشور است، ایشان بر اساس رسالتی که برای خود در زمینه نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی تعریف کرده بود به دروس حوزه نیز پرداخت و دروس حوزه سطح و خارج فقه را در حوزه علمیه تا مدارج عالی گذراند. همچنین با توجه به ارتباطات علایق و اشرافی که در حوزه ادیان داشت در دانشگاه ادیان و مذاهب دکترای فلسفه دین را دریافت کرد. همچنین از دانشگاه علوم پزشکی تهران ام پی اچ با گرایش اخلاق پزشکی را گذراند.

برگزاری مراسم بزرگداشت برای دکتر عبدالصالح جعفری

دکتر عبدالصالح جعفری، سال گذشته در سن ۴۸ سالگی به دلیل ایست قلبی چشم از جهان بست.

حسین جابری‌انصاری، دیپلمات در یادداشتی درباره او نوشته بود: «با عبد صالح خدا زنده یاد مرحوم دکتر عبدالصالح جعفری یادگار شایسته سردار شهید سید محمد سعید جعفری، حدود یک دهه پیش در گروهی مجازی آشنا شدم که با همت بلند برادرم فرهاد تشکیل شده و با همه فراز و نشیب‌ها و دگرگونی‌ها همچنان فعال است. 

او با نام مستعار «نیک مهر جویباری» در این گروه و بعدتر، گروه مجازی دیگری می‌نوشت که برادرم حمید بنیان گذاشته و به شایستگی تا به امروز تداوم داده است. مشارکت عبدالصالح در مباحث مختلف فکری و سیاسی و تحولات روز سیاست خارجی آکنده از ریزبینی‌ها و گستره بالای آگاهی‌های ویژه او بود، و همین ها بوالفضول مرا برای شناخت بیشتر از چنین جویبار جوشانی برانگیخت.

با کمی پرس و جو دانستم که علاوه بر دکترای پزشکی و مطالعات و مدارج دانشگاهی دیگر، مراتبی از دانش حوزوی را نیز با موفقیت گذرانیده است. بدین گونه عبدالصالح جعفری هم یکی از جمله عزیزانی شد که دوستی اولیه ما در فضای مجازی شکل گرفت و بعدتر در دامنه‌هایی کوتاه یا بلند به دنیای حقیقی هم رسید.»

مراسم بزرگداشت سردار شهید سیدمحمد سعید جعفری و فرزندش دکتر سید عبدالصالح جعفری، جمعه ۴ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد الزهرا،  به آدرس شریعتی،‌ خواجه عبدالله انصاری،‌ خیابان شهید عراقی برگزار می‌شود.

۴۷۴۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.