تدبير و تقدير در غزه!

الف یکشنبه 29 مهر 1403 - 20:49

1- در غزه يك دولت مقتدر مستقر است . فاصله دولت و ملت در غزه صفر است. اين حقيقت در جريان طوفان‌الاقصي خود را نشان داد.
رهبري اين دولت از زمان شيخ احمد ياسين ، رنتيسي ، و از آن به مشعل ، هنيه و يحيي سنوار درخشش‌هاي خود را داشته است.
شهيد يحيي سنوار مهارت، توانايي و نبوغ خود را به‌عنوان يكي از طراحان طوفان‌الاقصي و مديريت بحران و مقابله با خون‌خوارترین ، سفاك‌ترين و بي‌رحم‌ترين جلادان تاريخ معاصر نشان داد. او در صف اول اين مقابله حضور داشت. تدبير چنين دولتي و رهبري چنين مردمي صبور و مقاوم در خطه فلسطين واقعا يك شاهكار است كه به لحاظ جامعه‌شناختی و روان‌شناختی و علم سياست قابل‌مطالعه است.
يحيي سنوار و رهبران حماس ركوردي از تدبير انساني را به‌جای گذاشتند.که در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌نظیر است.
آن‌ها اميدوارانه به تقدير الهي نگاه مي‌كردند:
تدبير كند بنده و تقدیر نداند
تدبير به تقدير خداوند نماند
استيزه مكن ، مملكت عشق طلب كن!
كاين مملكتت ، از ملك‌الموت رهاند
کادر رهبری حماس در تدبير دولت غزه به مملكت عشق رسيدند. مملكت عشق يعني پس از تدبير، كارها را به تقدير الهي بسپار ، در مملكت عشق، مرگ و نيستي راه ندارد.
رهبران شهيد حماس و جهاد اسلامي، حيات مضاعف خود را در فضا و هواي دولت – ملت فلسطين ادامه مي‌دهند.
مولانا در تبيين چنين دولتي در بيت آخر اين روشنگري مي‌فرمايد :
حاشا ز سواري، كه بود عاشق اين راه
كه بانك سگ‌كوي ، دلش را بتپاند
مصيبت و بلاهايي كه عاشق در استقرار چنين دولتي مي‌بيند، همانند بانگ سگاني است كه رهرو را نمي‌تواند بترساند.
بگذار سگان صهيونيسم با بمباران وحشيانه قتل‌عام‌هاي فجيع پارس كنند. اگر ملت فلسطين ، مردم لبنان و يمن و رزمندگان جبهه مقاومت از اين پارس‌كردن‌ها هراسي داشتند مجاهدان جبهه مقاومت در غرب آسيا يك سالگي طوفان‌الاقصي را پشت سر نمي‌گذاشتند.
2- حماس در طول 4 دهه از حيات خود با منطق اسلام و قرآن مي‌جنگد . شهادت را مرگ نمي‌داند مرحله‌اي براي عبور به سطحي بالاتر و استوارتر از نبرد با ستمكاران و اشغالگران تلقي مي‌كند. سرّ حيات، بالندگي، رشد و توسعه دولت حماس در همين است.سازه و سازمان رزم حماس ، حزب‌الله ، انصارالله يمن و تمام رزمندگان جبهه مقاومت همين است.
خون‌هاي پاكي كه در مسير مبارزه با امپرياليسم و صهيونيسم ريخته مي‌شود،  در حساب‌وکتاب تقدير الهي محاسبات دقيقي دارد كه در تدبير و محاسبات ما نمي‌گنجد.
صهيونيست‌ها اين حقيقت را نمي‌فهمند با هر بمبي كه بر سر مردم غزه فرود مي‌آورند و هر رزمنده‌ای كه شهيد مي‌كنند صدها نفر را براي ترميم سازمان رزم حماس اضافه مي‌كنند. سربازگيري حماس در تكميل سازمان رزم از چنين معادله‌اي بيرون مي‌آيد، به همين دليل «جنگ» همچنان ادامه دارد. واژه جنگ به لحاظ مفهومي به سمت مفهوم «جهاد» می‌رود. اين مفهومي مقدس است كه سوخت اصلي ماشين مقاومت را تأمين مي‌كند.
شهيد يحيي سنوار شاگرد مكتب شيخ احمد ياسين بود. او 23 سال از عمر شريف خود را در زندان‌هاي صهيونيست‌ها گذراند و درس‌هاي خود را در زندان بارها مرور و تدريس كرده است. ما اكنون در زير سقف‌هاي فرود آمده در غزه صدها سنوار و در زندان‌ها هزاران سنوار داريم. با اين‌همه فرمانده و سردار، پرچم حماس هيچ‌گاه به زمين نمي‌افتد. حجم آتشي كه از غزه ، لبنان، يمن و عراق و ... به‌سوی سرزمين‌هاي اشغالي همه‌روزه ريخته می‌شود سند اين ادعاست. به قول شاعر؛
بازهم تكثير خواهد شد در اين مكتب هنوز
همچو اسماعيل و نصرالله تا سنوارها
خون يحيي غرق خواهد كرد اسرائيل را
كربلا تكرار می‌گردد در اين تكرارها
چشم‌ها باز كن ، طولان‌الاقصي را ببين!
هان تل‌آويو است ، فردا تلي از آوارها
تاريخ معاصر از يحيي سنوار به‌عنوان ابرمردي ياد خواهد كرد كه مرگ را به سخره گرفت.
اين بيان امام خامنه‌اي در سوگ يحيي سنوار كه فرمود ؛ «حماس زنده است و زنده  خواهد ماند» چهره درخشان او را در ياد آزادگان جهان جاودان مي‌كند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.