نهایی‌شدن مراحل انتقال ۳۶ زندانی ایرانی در کویت به کشور

فرارو یکشنبه 29 مهر 1403 - 21:01

در چارچوب موافقتنامه معاضدت قضایی امضا شده میان ایران و کویت و با پیگیری سفارت ایران و همکاری مسئولان کویتی، مقدمات اجرایی انتقال ۳۶ زندانی جهت گذراندن ادامه مدت محکومیت در ایران نهایی شده و در هفته آتی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد توتونچی» سفیر ایران در کویت روز شنبه و دربار انتقال ۳۶ زندانی ایرانی در کویت به کشور اظهار داشت: ابتدا قرار بود تعداد ۲۲ نفر به ایران منتقل شوند ولی با تلاش و پیگیری سفارت و مساعدت مسئولان کویتی این تعداد به ۳۶ نفر افزایش یافت که امید می‌رود طی روز‌های آینده و پس از انجام مراحل اداری عملیات انتقال آنان صورت پذیرد.

سفیر ایران ضمن قدردانی از همکاری انسان دوستانه مقامات کویتی و ابراز امیدواری برای استرداد بقیه محکومان تأکید کرد این اقدام مقامات ۲ کشور نشانگر حسن‌نیت و زمینه‌ساز گسترش مناسبات ۲ کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و کویت است.

شایان ذکر است که توافقنامه معاضدت قضایی و حقوقی در مواد مدنی، تجاری و جزایی در سال ۲۰۰۴ میان ۲ کشور به امضا رسید.

حمایت کنسولی و قضایی از ایرانیان محبوس در کویت و رسیدگی به وضعیت آنان جزو اولویت‌های فعالیت سفارت ایران در کویت است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.