غلبه قصه فلسطین بر همه روایت‌هایی جعلی/رمز نگه داشتن تمدن‌ها

خبرگزاری مهر یکشنبه 29 مهر 1403 - 21:15
مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به غلبه قصه فلسطین بر همه روایت‌هایی جعلی گفت: قصه رمز نگه داشتن و زنده ماندن ملت‌ها و تمدن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم اردبیلی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره «نون، قصه و نمک مادربزرگ» که در تالار ایوان شمس با حضور خانواده‌های تهرانی به ویژه مادربزرگ‌ها و نوه‌ها برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: ملت‌هایی که مادربزرگ دارند و قصه مادربزرگ‌ها را شنیده اند، باخت ندارد؛ همیشه برنده اند و ادامه دارند.

وی با تقدیر از مشارکت همه شهروندان در این جشنواره تصریح کرد: در قرآن کریم بالغ بر ۲۰۸ قصه کامل وجود دارد و خیلی از ابعاد دیگر هم به آن روایات و قصه‌ها اشاره دارد.

اردبیلی، قصه را رشته نخی برشمرد که بین ارکان ارزش‌هایی که ما در جامعه داریم و ناخودآگاه جمعی ما ارتباط برقرار کرده و آن را پایدار نگه داشته است.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با بیان اینکه قصه‌ای که در دل خانواده و سینه به سینه روایت زنانه مادر و مادربزرگ‌ها را طی طریق کرده، خیلی ارزشمند است اضافه کرد: زنانی که قصه بلد باشند و بتوانند برای فرزندان و نوه‌هایشان آن را روایت کنند یک گنج بزرگ فرهنگی هستند؛ ر واقع قصه میراثی است که هرگز و هیچ کس نمی‌تواند آن را از دست یک ملت بگیرد.

قصه، رمز نگه داشتن و زنده ماندن ملت‌ها و تمدن هاست

وی به ارتباط بین نسلی که در خلال روایت‌ها و قصه‌ها ایجاد می‌شود هم اشاره و خاطرنشان کرد: قاعدتاً این ارتباط بی نظیر است. رفع خلاء های ما در دنیای جدید، در شهر بزرگی مثل تهران بیش از همیشه به قصه نیاز داریم. قصه، نفس فرهنگی و رمز نگه داشتن و زنده ماندن ملت‌ها و تمدن هاست. قصه رمز مقاومت فرهنگی است.

اردبیلی همچنین با بیان اینکه در چنین روز خوبی که دور هم جمع هستیم، در گوشه دیگری از دنیا، در فلسطین، غزه و لبنان مادران و مادر بزرگانی هستند که با تمام جانشان ۷۵ سال قصه حقیقت زندگی فلسطینیان را حمل کرده و انتقال داده اند یادآور شد: مردم غزه در تمامی این دهه‌ها، نه پشتوانه قدرت و ثروت داشته اند و نه نظام آموزش و پرورش و یا یک رسانه منسجم. هیچ چیز به جز خانواده و مادران و مادربزرگ‌ها نبوده که با قدرت، قوت و با باور ایمان، قصه این ملت را نقل کرده‌اند.

وی ادامه داد: فلسطین اگر امروز زنده است و اگر قصه فلسطین بر همه روایت‌های جعلی که در رابطه با آن در دنیا با کمک قدرت و ثروت ساخته شده است، غلبه کرده به خاطر مادران و مادربزرگ‌های فلسطینی و به دلیل قصه ریشه در حقیقت داشتن ملت فلسطین است.

وی با ابراز آرزوی صلح برای همه ملت‌ها به ویژه فلسطین و لبنان خاطرنشان کرد: امیدوارم به زودی تمامی مادربزرگ‌ها و نوه‌ها در صلح و آرامش کنار هم بنشینند و قصه محو و نابودی اسرائیل را روایت کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.