اسرائیل از ماکرون شکایت می‌کند

افکار نیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 21:32
«یسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که به وزارتخانه تحت امرش دستور داده است تا روند قانونی علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را آغاز کند.

به نقل از شبکه الجزیره، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که دستوراتی به وزارت متبوعش در خصوص انجام اقدامات قانونی علیه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه به دلیل ممانعت شرکت‌های اسرائیلی از مشارکت در نمایشگاه تجارت دریایی نظامی صادر کرده است؛ نمایشگاهی که بزودی در فرانسه برگزار می‌شود.

کاتس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس «توئیتر سابق» نوشت: تحریم شرکت‌های اسرائیلی برای دومین بار و تحمیل شروط غیرقابل قبول، از دیدگاه ما اقداماتی غیردموکراتیک و غیرقابل پذیرش به ویژه بین کشورهای دوست است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین به مکرون توصیه کرد تا به طور کامل از تصمیم خود برای تحریم شرکت‌های اسرائیلی صرف‌نظر کند.

وی مدعی شد: اسرائیل تنها رژیمی است که در خط مقدم مقابله با افراطی‌گری قرار دارد و فرانسه و غرب بایستی در کنار اسرائیل بایستد نه مقابل آن.

مسئولان نمایشگاه صنایع نظامی و امنیتی پاریس «یوروساتوری» پیشتر اعلام کردند که بنابه تصمیم مقامات فرانسه، مشارکت شرکت‌های صنایع نظامی رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه که قرار است ۱۷ ژوئن آینده در نزدیکی پاریس برگزار شود، لغو شده است.

مکرون پیشتر در جلسه هفتگی دولت فرانسه با اشاره به قطعنامه تصویب شده در نوامبر ۱۹۴۷ توسط مجمع عمومی سازمان ملل در مورد طرح تقسیم فلسطین به دو کشور یهودی و فلسطینی، گفت: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل با تصمیم سازمان ملل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بنابراین اکنون زمان نادیده گرفتن تصمیمات سازمان ملل نیست.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.