همه آنچه باید درباره فرمانداران زن ایرانی بدانید؟+ فیلم

اقتصادنیوز یکشنبه 29 مهر 1403 - 23:56
اقتصادنیوز: اولین فرماندار زن در کردستان منصوب شد. این خبری بود که بسیاری از رسانه‌ها در چند شبانه‌روز گذشته به صفحه یک خود آوردند. گفته می‌شود که این زن اولین فرماندار در دوران ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، پیش از او نام زنان فرماندار دیگری به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده بود. زنانی که بررسی‌های «اکوایران» نشان می‌دهد که بیشتر در استان سیستان و بلوچستان بودند.

شاید برخی نام «حمیرا ریگی» را به خاطر داشته باشند، زنی که در دولت «حسن روحانی»، فرماندار شد و بسیاری او را اولین زن فرماندار ایران در خاطر دارند. اما پیش از او و حتی پیش از انقلاب هم ما فرماندار زن در کشور داشتیم. نمونه آن «قدسی صوفی» بود که در دوره پهلوی و در سال ۴۷ فرماندار شهرستان صومعه سرا شد. بعد از او این دولت محمد خاتمی بود که برای انتخاب فرمانداران زن صف شکن شد. در دولت او دو زن به عنوان فرماندار انتخاب شدند که یکی از آن‌ها حتی در دولت «محمود احمدی نژاد» هم باقی ماند. سوگل دانائی از زنان فرماندار در ایران گزارشی می‌دهد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.