واکنش دقیقی به جدایی از شمس‌آذر؛ برگشتی در کار نیست/ از چند تیم پیشنهاد داردم

خبرورزشی یکشنبه 29 مهر 1403 - 23:56
سرمربی مستعفی شمس‌آذر قزوین توضیحات مهمی را درباره جدایی‌اش از این تیم ارائه کرد.

به گزارش خبرورزشی به نقل از ورزش ۳؛ جدایی سعید دقیقی از شمس‌آذر اتفاقی غیرمنتظره برای هواداران این تیم محسوب می‌شود؛ سرمربی موفق قزوینی‌ها که با تیم شهر خود به لیگ برتر صعود کرد و فصل گذشته توانست نتایج فوق‌العاده را برای شمس‌آذر رقم بزند، امسال در شرایطی روی نیمکت این تیم نشست که وضعیت خوبی برای نماینده قزوین حاکم نبود.

دقیقی بعد از جدایی از شمس‌آذر و گذراندن دوران پیش فصل به عنوان سرمربی ملوان ناگهان با مسئولان این باشگاه به توافق نرسید و جدا شد و به خاطر شرایط بحرانی شمس‌آذر به این تیم برگشت. این سرمربی جوان و موفق حالا در پایان هفته هشتم لیگ برتر تصمیم به جدایی از شمس‌آذر گرفت و قرارداد خود را نیز با این باشگاه به طور توافقی فسخ کرده است.

دقیقی بعد از جدایی از شمس‌آذر در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" در شرایطی که رفت و برگشت‌های او به تیم قزوینی مورد توجه برخی افراد در فضای مجازی قرار گرفته، توضیحاتی را درباره این مسئله ارائه کرد. مشروح صحبت‌های سرمربی مستعفی شمس‌آذر را در ادامه می‌خوانید:

اول فصل نمی‌خواستم به شمس‌آذر برگردم اما...

واقعیت این است که در ابتدای فصل جاری و بعد از اتفاقاتی که در ملوان رخ داد و درباره‌اش در این مصاحبه توضیح می‌دهم، تصمیم بر این داشتم که مدتی استراحت کنم و هدایت تیمی را برعهده نگیرم، ولی شرایط شمس‌آذر را دیدم. احساس کردم که با جدایی مازیار زارع این تیم در فاصله ۵ روز تا شروع مسابقات ضرر کرده است. در آن زمان کوتاه تا شروع لیگ فقط ۱۲ بازیکن با تیم ما تمرین می‌کردند و شرایط خوبی در تیم حکم‌فرما نبود. احساس کردم که تیم و شهر و استانی که من به آن دین دارم و باعث تولد من در مربیگری شده، نیاز به کمک دارد و با وجود درخواست‌های مسئولان استانی قزوین و مالکان محترم برگشتم و کار را دوباره در دست گرفتم.

با نفرات جوان و لیگ یکی به شرایط مطلوبی رسیدیم

فکر می‌کنم تاکنون که ۸ هفته از رقابت‌های لیگ برتر می‌گذرد با همه مشکلاتی که داشتیم تیم را از نظر فنی به کیفیت خوبی رساندیم. حتما می‌دانید که نسبت به پارسال نفرات تاثیرگذار زیادی از شمس‌آذر جدا شده بودند. من در زمانی برگشتم که نفراتی مثل جعفرپور، سرآبادانی، حسین گودرزی، محمد پاپی، عیسی مرادی، علی اصغر اعرابی، رحمان جعفری، فراز امامعلی، سجاد جعفری و... یا فروخته شده یا جدا شده بودند. در این شرایط با نفرات جوان و خریدهایی از تیم‌های لیگ یکی کار را شروع کردیم و ادامه دادیم. خداراشکر تا پایان هفته هشتم تیم به جایگاهی رسیده که بتواند کار را با شرایط مطلوب ادامه بدهد.

دیگر نمی‌توانستم کار بیشتری برای شمس‌آذر انجام بدهم

اعتقادم این بود که تیم شمس‌آذر باید در ابتدای فصل تقویت می‌شد و نفرات بهتری اضافه می‌شدند. من فکر می‌کنم که دینم را به تیم شهر خودم ادا کردم اما احساس کردم با توجه به مشکلات موجود دیگر نمی‌شود کار را ادامه داد و نمی‌توانم کار جدیدی و بیشتری برای شمس‌آذر انجام بدهم. امروز هم در مذاکره با مالک محترم باشگاه که واقعا از او تشکر می‌کنم، به ایشان گفتم که ادامه کار ما میسر نیست چون فکر نمی‌کنم بتوانم بهتر از عملکردی که در چند فصل اخیر داشتیم را ارائه بدهیم. به هر حال این عزیزان هم همانطور که در ابتدای فصل من آمدم و با دیدن شرایط به تیم کمک کردم، امروز به من لطف داشتند و با جدایی‌ام موافقت کردند.

از رفت و آمد خوشم نمی‌آید و دنبالش هم نیستم

واقعیت این است که من خودم هم دوست ندارم مدام در رفت و آمد بین تیم‌های مختلف باشم و اصلا دنبال این مسائل نیستم. هرجایی که رفتم و هرشرایطی که در مربیگری‌ام رقم خورده، با اتفاقاتی همراه شده است. این هم قسمت بوده اما واقعا شرایط ایجاب کرده که اتفاقاتی بیفتد که در رفت و آمد باشم. مشکلاتی در هرجایی وجود داشته که از طرف بنده نبوده است.

ماجرای حضور در مس رفسنجان در نیم فصل پارسال

سال گذشته باشگاه مس رفسنجان مذاکراتی را با باشگاه شمس‌آذر داشت و قرار بر این شد که در ازای تامین منابع مالی برای باشگاه خودمان و برطرف شدن برخی نیازهای باشگاه با پولی که از انتقال من می‌رسد، من هم به مس بروم. تعهداتی که دوستان داشتند انجام نشد و من هم به تیمم برگشتم. همان زمان باشگاه دو بازیکن فروخت تا منابع مالی به دست بیاورد.

دلیل حضور کوتاه در ملوان

در همه مصاحبه‌هایم در اواخر فصل گذشته گفته بودم که شمس‌آذر باید حمایت شود و رقابت نابرابر است و با این شرایط نمی‌شود جایگاه بهتری برای تیم در فصل جدید متصور بود. برای حضورم در ملوان مستقیما آقای دنیامالی با من مذاکره کرد و برنامه‌ریزی دوساله‌ای را با هدف کسب بهترین نتایج تا حد کسب سهمیه آسیایی انجام دادیم. در این شرایط یک قراری با هم گذاشتیم و یک تاریخ را برای پرداخت بدهی‌های گذشته ملوان تعیین کردیم. در این بین آقای دنیامالی گزینه وزارت ورزش و جوانان شدند و با نهایت احترام برای این عزیز بعد از ۲۸ روز کار مداوم و برنامه‌ریزی برای گرفتن بازیکن و جذب سربازان خوب در نهایت پیغامی به من از طرف آقای دنیامالی رسید که از گفته بودند از سعید دقیقی عذرخواهی کنید. ایشان گفته بودند که برنامه‌ریزی‌های مالی در کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت تامین نمی‌شود و اظهار شرمندگی کردند و گفتند که اگر دقیقی شرایط همکاری را ندارد، جدا شود و موفق باشد. من هم واقعا بعد از این اتفاق دوست نداشتم به تیم دیگری بروم و قصدم استراحت بود اما به دلایلی که در بالا گفتم به شمس‌آذر برگشتم تا به این تیم کمک کنم.

در روزهای نداری و مشکلات سعی کردم کمک کنم

به هر حال برای تیم خوب شمس‌آذر آرزوی موفقیت می‌کنم. خداراشکر در جایگاهی تیم را تحویل می‌دهیم که هرکسی بیاید می‌تواند کمک کند. انشاالله خود مالک باشگاه و مسئولان استانی با جذب نفرات جدید و خوب جایگاه مناسب‌تری را برای شمس‌آذر رقم بزنند. من و کادر فنی‌ام تمام تلاش خودمان را کردیم. چه در روزهای نداری و چه در روزهای مشکلات سعی کردیم کمک کنیم. امروز هم اگر می‌روم به خاطر این است که بیشتر از این از دستم کمکی برای شمس‌آذر بر نمی‌آید. قطعا باید به باشگاه‌های خصوصی نگاه حمایتی بیشتر و بهتری وجود داشته باشد. چون با این شرایط رقابتی یک جنگ نابرابر را شاهد می‌شویم.

هرچه دارم از مردم خوب قزوین است

من هرچه دارم از مردم خوب استان قزوین بوده است. دوستان زیادی دارم که در روزهای تلخ و شیرین کنار هم بودیم و محبت‌های آنها را فراموش نمی‌کنم. خاطراتم با شمس‌آذر و مردم قزوین و لطف هواداران را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم و از آنها نهایت تشکر را دارم. البته یک گله کوچک هم از برخی همشهریانم دارم که امسال همچون فصول گذشته به هر دلیلی حمایت خوب گذشته را از تیم نداشتند و در بازی‌های حساس‌مان هم شاهد حضور نه چندان خوب هواداران بودیم.

مسئولان قزوین از این فرصت استفاده کنند

از همه عزیزانی که در سال‌های اخیر در شمس‌آذر کنار بودند، تشکر می‌کنم و از مسئولان استان قزوین و مردم می‌خواهم از فرصتی که برای استان با حضور شمس‌آذر در لیگ برتر پیش آمده استفاده کنند و اجازه ندهند این فرصت از دست برود.

**مقصد بعدی؟

واقعیت این است که پیشنهادهایی از چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی به دستم رسیده که مشغول بررسی آنها هستم. انشاالله سعی خواهم کرد بهترین تصمیم را برای آینده‌ام اتخاذ کنم.

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.