چرا مطالبات کشاورزان پرداخت نمی‌شود؟

دنیای اقتصاد دوشنبه 30 مهر 1403 - 00:06
دنیای‌اقتصاد: پرداخت مطالبات گندمکاران به چالشی جدی در ماه‌های اخیر بدل شده‌است. نایب‌رئیس مجلس شورای‌اسلامی درباره پرداخت‌نشدن مطالبات گندمکاران گفت: از دولت خواهش می‌کنیم مطالبات گندم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاران را پرداخت کند.

به گزارش «ایسنا» احمد بیگدلی در تذکری با انتقاد از عدم‌پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی دولت اظهار کرد: متاسفانه همچنان پول گندمکاران داده نشده‌است و سوخت به آنها به اندازه کافی داده نمی‌شود؛ ما که نماینده مجلس هستیم اگر یک ماه دیر حقوق بگیریم حتما زندگی شخصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان با مشکل مواجه می‌شود و حتی آقای وزیر اگر خودش حقوقش را یک ماه نگیرد درآمدی از جای دیگری ندارد. نماینده خدابنده با تاکید بر اینکه گندمکار اشتباه نکرده که گندم کاشته و گندم خود را به دولت تحویل داده‌است، گفت: چهار ماه است که گندمکاران پول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان را نگرفته‌اند و در همین زمینه خواهش می‌کنم مشکل آنها حل شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس شورای‌اسلامی که اداره جلسه مجلس را بر عهده داشت در واکنش به تذکر بیگدلی گفت: از دولت خواهش می‌کنیم موضوع گندمکاران و مطالبات آنها را پرداخت کند؛ چراکه در آستانه فرارسیدن زمان کشت هستیم. وی با بیان اینکه «به نوعی کارد به استخوان گندمکاران رسیده‌است»، ادامه‌داد: گندمکاران می‌خواهند زندگی خود و کشاورزی خود را اداره کنند و متاسفانه وضع مناسبی نیست؛ از دولت می‌خواهم که هرچه زودتر و سریع‌تر مطالبات گندمکاران را پیگیری کند.

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای‌اسلامی گفت: پرداخت وجوه کشاورزان هنوز به‌طور کامل انجام نشده‌است و کسی هم پاسخگو نیست. مگر روسای سه قوه برای این موضوع تصمیم نگرفتند؟ پس چرا عملیاتی نمی‌شود؟

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.