بورس‌کالا میزبان خودروهای برقی؟

دنیای اقتصاد دوشنبه 30 مهر 1403 - 00:06
قیمت خودروهای وارداتی و برقی مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیست و باید توسط هیات تعیین و تصویب قیمت‌های سازمان حمایت تعیین شود، بنابراین ممنوعیتی بابت فروش آنها در بورس‌کالا وجود ندارد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر پس از گذشت یک‌سال و نیم از زمان توقف خودرو در بورس‌کالا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار قصد دارد اقداماتی را در جهت پذیرش مجدد خودرو‌‌‌های داخلی و وارداتی در بورس‌کالا انجام دهد.  حجت‌الله صیدی گفته که «وقتی یک خودرو در کارخانه ۵۰۰میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما همان خودرو در بازار و برای مصرف‌کننده ۸۰۰میلیون تومان تمام می‌شود، یعنی با یک هزینه واسطه‌‌‌گری و نه هزینه معاملاتی مواجه هستیم؛ اینجا کارکرد بورس‌کالا می‌‌‌تواند کمک‌کننده باشد تا تولیدکننده و مصرف‌کننده با قیمت منصفانه محصول را مبادله کنند. از همین‌رو با جدیت به دنبال عرضه خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی در بورس‌کالا هستیم و در این خصوص رایزنی‌‌‌هایی نیز صورت گرفته است.» هرچند سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، در واکنش به اظهارات رئیس سازمان بورس گفته که باید دستورالعمل این شورا اجرا شود، اما نکته اینجاست که قیمت خودروهای وارداتی و برقی مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیست.

براساس مصوبه ۶۵۹ شورای رقابت با موضوع «خروج خودرو‌‌‌های برقی از دستورالعمل ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن» خودرو‌‌‌های برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودرو‌‌‌های سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعد آن خارج شده‌‌‌اند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا سازمان حمایت هم تصمیم به تعیین قیمت پایه برای خودروهای برقی در راستای عرضه در بورس‌کالا دارد؟

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.