ولوو افت کرد

دنیای اقتصاد دوشنبه 30 مهر 1403 - 00:06
دنیای‌اقتصاد: ولوو ضمن کاهش فروش در سال‌جاری، رشد اندکی را برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند. این کامیون‌ساز سوئدی از سفارش کمتر در اروپا و ایالات‌‌‌متحده خبر داد.

مدیرعامل این شرکت می‌‌‌گوید: مشتریان از سفارش اجتناب می‌کنند، زیرا به توسعه اقتصادی تا سال ۲۰۲۵ نگاهی محتاطانه دارند. درآمد ولوو در سه‌ماهه سوم کاهش یافته است، زیرا این کامیون‌‌‌ساز با کاهش تقاضا مقابله می‌کند. فروش خالص ولوو در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲‌درصد کاهش یافت و به ۱۱۷میلیارد کرون (۱۰.۲۷میلیارد یورو) رسید. این شرکت اعلام کرد که سود عملیاتی تعدیل‌شده به دلیل کاهش فعالیت حمل‌ونقل و ساخت‌وساز به ۱۴.۱میلیارد کرون (۱.۳میلیارد دلار) کاهش یافته است. تحلیلگران، سود عملیاتی ولوو را ۱۵.۰۵میلیارد کرون پیش‌بینی کرده بودند.

مدیرعامل ولوو گفت: کل تحویل کامیون‌‌‌های ما در مقایسه با سال قبل، ۱۶‌درصد کاهش یافت. وی افزود: تحویل کامیون‌‌‌های سنگین در مقایسه با توسعه بسیار قوی در سال گذشته، ۹‌درصد کمتر بود. همچنین تحویل ماشین‌‌‌آلات ۱۲‌درصد نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ کاهش داشته است. این شرکت می‌گوید که برای افزایش تقاضا برای کامیون‌‌‌های برقی باید کارهای بیشتری انجام شود. به گزارش «ایسنا» از بلومبرگ، ولوو اعلام کرده زیرساخت شارژ باید گسترش یابد.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.