تامین و توزیع ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات در کشور

خبرگزاری مهر دوشنبه 30 مهر 1403 - 07:53
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تامین و توزیع ۲۰۰ هزار تن کود دی ‌آمونیوم ‌فسفات (DAP) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به آخرین اقدامات این شرکت در خصوص اجرای ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین کود دی‌آمونیوم‌فسفات گفت: مطابق ابلاغ وزارت متبوع، این شرکت مکلف شد که در سال جاری مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات را تأمین و از طریق شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بین کشاورزان توزیع کند. با توجه به شناخت کشاورزان از اثربخشی کود فسفات و نیاز بخش کشاورزی به آن، بلافاصله برنامه تأمین کود دی‌آمونیوم‌فسفات از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به تجربه‌های این شرکت در تأمین انواع کودهای کشاورزی از منابع داخلی و خارجی اظهار داشت: این شرکت در اسرع وقت تأمین دی‌آمونیوم‌فسفات را با اولویت منابع داخلی در دستور کار قرار داد و در حال حاضر، با توجه به مقدار قابل توجهی که از این نوع کود تأمین شده، از پایان مهر ماه آمادگی داریم، کود را در اختیار کلیه کشاورزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ نوع محدودیتی از نظر نوع کشت و محصول وجود ندارد، تصریح کرد: در چارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز می‌توانند پس از دریافت حواله از مراکز خدمات کشاورزی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی در کلیه استان‌های کشور، به هر میزان که مراکز خدمات مجاز بدانند، کود دی‌آمونیوم‌فسفات را از کارگزاری‌های این شرکت در سراسر کشور دریافت کنند.

رسولی در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) در کشور گفت: هم اکنون این میزان بیش از ۴۵۰ هزار تن هست که مقدار مطمئن و قابل اعتمادی است که ضمن مصرف روزانه، مقادیر بیشتری از تولیدکنندگان داخلی و تأمین کنندگان خارجی، به آن اضافه شده و سعی شده این مقدار ذخیره تا پایان فصل کشت پاییزه حفظ شود.

بنابر این گزارش، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به‌عنوان نخستین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی به ویژه کودهای یارانه‌ای را در کشور برعهده دارد.

این شرکت تاکنون این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن، به انجام رسانده و با وجود تمامی چالش‌ها در چند سال اخیر به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریم‌های ظالمانه و …، توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامی کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نیاز کشاورزی کشور را به موقع تأمین کرده و از طریق ۳۵۰۰ کارگزار توزیع کود خود، در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار دهد.

گفتنی است که در اوایل مرداد سال جاری طی ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، این شرکت موظف شد تا با اتخاذ تدابیر لازم، مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات (DAP) از منابع داخلی و خارجی تأمین و برای استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی‌جات و گلخانه‌ها در سراسر کشور در اختیار کشاورزان قرار دهد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.