هشدار روسیه به شرکایش نسبت به حمایت از طرح‌های کی‌یف

مشرق نیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 08:12
به گفته یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه، مسکو به دوستان و شرکای خود در مورد حمایت از «فرمول صلح» و «اجلاس صلح» کی‌یف که آنها را ابتکارات اولتیماتوم می‌داند، هشدار می‌دهد.

به گزارش مشرق، «الکسی پولیشچوک» مدیر اداره دوم کشورهای همسود در وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: «در "طرح پیروزی" زلنسکی نه برنامه‌ای وجود دارد، نه پیروزی. همانطور که در "فرمول صلح" او نه صلح بود، نه فرمولی و در "اجلاس صلح" مدنظر او در سوئیس نه صلحی بود و نه نشستی. ما به دوستان و شرکای خود نسبت به حمایت از این ابتکارات و قالب‌های اولتیماتوم هشدار می‌دهیم؛ آنها سعی می‌کنند دیگران را با روش‌های فریب و فشار به سمت آن بکشانند.»

در ۱۶ اکتبر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طرح موسوم به «پیروزی» را در پارلمان اوکراین ارائه کرد. این سند شامل پنج نکته و سه ضمیمه سری است.

به طور خاص، نکته اول شامل دعوت از اوکراین به ناتو با عضویت متعاقب است؛ دوم، رفع محدودیت‌ها برای حملات تسلیحاتی دوربرد به خاک روسیه؛ سوم، استقرار «بسته بازدارندگی غیر هسته‌ای جامع» روسیه در اوکراین. در همین حال زلنسکی تاکید کرد که اجرای این طرح به شرکا بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت یک طرح صلح واقعی برای سران کی‌یف، این است که آنها متوجه بیهودگی سیاستی که دنبال می‌کنند، شوند. او معتقد است که «طرح صلح» جدید زلنسکی ممکن است در واقع طرح آمریکا را تکرار کند، یعنی مبارزه با روسیه تا آخرین اوکراینی. به گفته پسکوف، برای دستیابی به صلح، کی‌یف باید هوشیار باشد و دلایلی را که منجر به درگیری شده است، دریابد.

منبع: ایسنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.