سرنخ‌هایی از نقش اعضای باند آدم‌ربایی در ۲ قتل

فرارو دوشنبه 30 مهر 1403 - 08:37

ماموران پلیس آگاهی پایتخت به تازگی باند آدم‌ربایان افغانستانی را متلاشی کردند که هموطنان خود را با انگیزه مالی می‌ربودند. اولین سرنخ‌های دستگیری این باند حدود دو ماه پیش بدست آمد. آدم‌ربایان مردی از اتباع افغانستان را ربوده و در تماسی با خانواده‌اش چهار هزار دلار خواسته‌‎ بودند. آنها در فیلمی که برای خانواده‌ گروگان فرستاده، لاله گوش او را بریده بودند. با پیگیری سرنخ‌ها پس از مدتی پسری افغان که کارت بانکی یک ایرانی برای دریافت پول گروگانگیری در اختیارش بود، بازداشت شد و اعتراف کرد: من عضو باند آدم‌ربایی هستم و باند ما دو سرکرده دارد. آنها افراد پولدار افغان را شناسایی می‌کردند و من فقط مسئول دریافت و تقسیم پول بین اعضای باند بودم و کارهای بانکی و پولی را انجام می‌دادم.

به گزارش سایت جنایی، این متهم ادامه داد: پس از شناسایی فرد مورد نظر چهار نفر آدم‌ربایی می‌کردند. دو نفر گروگان را به خانه‌باغ‌هایی در شهریار می‌بردند، شکنجه می‌دادند، زخمی می‌کردند و فیلم را برای خانواده‌های قربانیان می‌فرستادند.

در پی این اعترافات، علاوه بر متهم دستگیر شده 6 نفر دیگر هم بازداشت شدند اما دو سرکرده اصلی فراری هستند. اعضای دستگیر شده باند گفتند: قربانیان را به خانه‌باغ‌هایی می‌بردیم که نگهبان آنها بودیم و در آنجا آنها را شکنجه می‌دادیم و فیلمش را برای خانواده‌هایشان می‌فرستادیم.

به این ترتیب در ادامه تحقیقات مرد ربوده شده آزاد شد و بازپرس جنایی دستور تعقیب دو سرکرده فراری این باند آدم‌ربایی خشن را صادر کرد تا تحقیقات دقیق‌تری انجام شود.

در ادامه تحقیقات سرنخ‌هایی بدست آمد که نشان می‌داد یکی از متهمان دستگیر شده در این پرونده در ماجرای قتل مرد دلارفروشی که در آخرین روزهای سال گذشته در حوالی خانه‌اش به ضرب گلوله به قتل رسیده بود، دست دارد.

اعضای دستگیر شده گفتند متهم اصلی یک روز قبل از قتل مرد دلار فروش به همدستانش گفته بود می‌خواهد سراغ یک ایرانی برود که همیشه دلارهای زیادی همراه خود دارد. او به همدستانش گفته بود مغیخواهیم او را بدزدیم و از او اخاذی کنیم.

این در حالی است ادامه تحقیقا رد متهمان دستگیر شده را در قتل مرد کرمانشاهی که جسدش در جاده ساوه پیدا شده بود، هویدا کرد.

در حال حاضر متهمان اعترافی در مورد ارتکاب این جرایم ندارند اما شواهد احتمال دست داشتن آنها در این قتل‌ها را تقویت کرده است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.