ترس صهیونیست‌ها از شهادت السنوار

افکار نیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 09:03
روزنامه «رای الیوم» طی مطلبی با عنوان «یحیی السنوار، قهرمانی فنا ناپذیر»، به شهادت قهرمانانه این مجاهد و تأثیر آن بر محور و گروه‌های مقاومت و آرمان فلسطین پرداخت.

روزنامه «رأی الیوم» به سردبیری عبدالباری عطوان، طی مطلبی به قلم «قایز ابوشماله»، نویسنده و تحلیل‌گر فلسطینی به شهادت یحیی السنوار ، رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش حماس به دست رژیم اسرائیل پرداخت و آن را قهرمانی فناناپذیر برای فلسطین دانست.

فایز ابوشماله در وصف این شهید قهرمان نوشت: «[شهید السنوار] تا واپسین لحظات زندگی خود قهرمان ماند، او به مرگ پشت نکرد و از مواجهه با آن ابایی نداشت، شعار او «جهاد... پیروزی یا شهادت» بود. او به فیض شهادت نایل شد و تصویر و سیمای پیروزی را با تمام جزئیاتش در نبرد طوفان الاقصی به فلسطینیان نشان داد».

این نویسنده فلسطینی خاطر نشان کرد: «یحیی السنوار اسطوره مقاومت فلسطین است. الهام بخش قهرمانان و مبارزان، پایه گذار قواعد و پایه های فکری، سیاسی، و سازمانی نسل‌هایی است که راه او را ادامه خواهند داد. او راه جهاد و شهادت را برای نسلهای بعد هموار کرد. اگر یحیی السنوار فرمانده گردان‌های عزالدین القسام بود که نود سال پیش به دست استعمار انگلستان و گروهک‌های صهیونیستی به شهادت رسید، اکنون و در سالهای آتی نام یحیی السنوار بر پیشانی بندهای هزاران مجاهد نقش خواهد بست؛ مجاهدانی که راه قهرمانان پیش از خود را ادامه خواهند داد و با تمام صداقت و ایمان در راه میهن گام برخواهند داشت».

وی افزود: « دشمن صهیونیستی از شهادت یحیی السنوار شادمان شده بود و صهیونیستها در قدس اشغالی (به زعم خود) راهپیمایی و جشن پیروزی به راه انداخته بودند، و جشنهای عروسی برپا کرده، زنان یهودی از شوق اعلان شهادت رهبر مقاومت سر از پا نمی شناختند. در آن شادی ناپایدار نشانه‌های روشنی از ترس صهیونیستها از آینده نمایان بود. گویی که آن شادی صهیونی نفرت انگیز، آئینه تمام نمای ترس و رعبی است که رهبر مقاومت در دلهای سست آن‌ها انداخته بود. صهیونیستها به زعم خود بر زمین تسلط یافته و بر روی آن آرام خواهند گرفت و زندگی آرامی را خواهند زیست. ولی نمی دانند که قهرمانان فلسطین شمشیرهای بران خود را برکشیده اند و جنگ‌های «شمشیر برّان، شمشیر قدس، و طوفان الاقصی» بخشی از جهاد آنان است. این چنین شادی صهیونیست به قول یحیی السنوار نشان دهنده قدرت مقاومت، و قدرت تاثیر معنوی آن بر زندگی تروریستهای صهیونیست است».

بنا به این گزارش، علی رغم اتهام‌های مستقیم رسانه‌های اسرائیلی به شهید سنوار مبنی بر اینکه او مانع تبادل اسرا بود و نبود او منجر به تحولات جدید در این مسئله خواهد شد و علی رغم القای اینکه فرصت (بعد از شهادت سنوار) برای تبادل اسرا و پایان داده به جنگ علیه غزه فراهم شده است، خود این رویکرد و مسئله نشان می‌دهد که صهیونست ها شناخت درستی از واقعیت و روحیات ملت فلسطین ندارند. پس از صد سال مقاومت و جهاد، صهیونیستها نمی دانند که یحیی السنوار جای خود را به رهبر و قهرمان دیگری خواهد داد که در صلابت، عزم، قدرت، صداقت و ایمان به شهادت از یحیی السنوار کمتر نیست.

این نویسنده افزود: مسیری که یحیی السنوار به آیندگان نشان داد، راهنما و رهبر معنوی همه رهبران و قهرمانان جنبش حماس خواهد ماند؛ به زودی قهرمان دیگری سربرخواهد آورد و بیرق شهادت را به دست خواهد گرفت که این عَلَم بر زمین نخواهد ماند، این را تجربه جنبش مقاومت به ما ثابت کرده است. شیخ احمد یاسین با ما وداع کرد و پس از آن عبدالعزیز الرنتیسی راه او را ادامه داد که در شجاعت و ایمان کمتر از سلف خود شیخ احمد یاسین نبود. رنتیسی به خیل شهیدان پیوست و خالد مشعل لوای جهاد را به دست گرفت، پس از آن اسماعیل هنیه قدم در این راه گذاشت و خود نیز به جمع شهیدان پیوست؛ و اکنون قهرمان مقاومت یحیی السنوار قهرمانانه به شهادت رسید. هر مرحله از رهبری مقاومت با ایمان‌تر از مرحله قبل از خود به حق ملت فلسطین است. همیشه رهبران بعدی بیش از رهبران قبلی به حق فلسطینیان ایمان داشتند و بیش از سلف خود با شروط ظالمانه صهیونیستها مخالفت می کردند. همیشه جانشینان بیش از سلف خود با فشارهای بین المللی برای خلع شلاح مقاومت مخالف بودند و در برابر آن مقاومت کردند».

این نویسنده فلسطینی با روایت تاریخ رشادتها و شهادت‌طلبی‌های رهبران مقاومت یحیی السنوار را اولین و آخرین شهید راه مقاومت ندانسته و افزود: «السنوار تنها رهبری نبود که شهادت را برگزید. او راه پیشینیان را طی کرد و قبل از او بسیاری از رهبران فلسطین قدم در این راه گذاشته بودند. رهبرانی که هرگز به امانتی که بر دوش داشتند خیانت نکردند و هرگز حاضر نبودند ذره ای از حق فلسطینیان را نادیده بگیرند یا آن را سبک و ناچیز شمارند. رهبرانی مانند ابو جهاد، صلاح خلف، رائد الکرمی، دکتر فتحی الشقاقی، ابو علی مصطفی، مروان برغوثی، احمد سعدات، سمیر قنطار، و بسیاری دیگر از رهبران و اسیران که همگی همرزمان یحیی السنوار بودند، و همگی طلایه داران جهاد در راه فلسطین به شمار می رفتند، همیشه پرچم شهادت را تا تارک آسمان برافراشته بودند و از حق این ملت دفاع کردند. اما یحیی السنوار در شهادت از همه متمایزتر بود و با همه تفاوت داشت. او در میدان نبرد و در حین جهاد با اشغالگر و سلاح به دست به شهادت رسید. او شانه به شانه کنار همرزمان خود جنگید و در صف اول جبهه با دشمن به مبارزه پرداخت. این شهادت در میدان جنگ از او قهرمانی بی بدیل و نماد مقاومت فلسطین ساخت».

رژیم صهیونیستی در 16 اکتبر گذشته با به شهادت رساندن یحیی السنوار به زعم خود، مدعی تضعیف مقاومت شده و شهادت آن را خط پایان مقاومت می دانسته است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.