قیمت طلا و سکه در انتظار اصلاح/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳۰ مهر 1403

اقتصادنیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 09:28
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه میان سطوح حمایت و مقاومت در نوسان است و معاملات امروز نقش مهمی را در تعیین مسیر بازار ایفا خواهد کرد.
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه متاثر از عوامل سیاسی و اقتصادی «جهانی» و «داخلی»، شاهد نوسان مثبت قیمت سکه امامی و طلای آبشده در روز یکشنبه بود؛ روندی که به عقیده تحلیلگران ناشی از «افزایش تقاضا» و «ناپایداری‌های بازار جهانی» است.

با این حال، در جریان معاملات روز گذشته طلای آبشده با قیمت 18 میلیون و 449 هزار تومان بازگشایی کرد و در ادامه با حرکت در مسیر صعودی، تا محدوده 18 میلیون و 635 هزار تومان پیش رفت و در نهایت 18 میلیون و 580 هزار تومان قیمت خورد.

سکه امامی هم روز یکشنبه را با قیمت 54 میلیون و 200 هزار تومان آغاز به کار کرد و با رشد تقاضا و نوسانات مثبت، به کانال 55 میلیون تومان رسید. سکه امامی در پایان روز ۵۵ میلیون و 400 هزار تومان معامله شد و در حال حاضر 54 میلیون و 550 هزار تومان قیمت خورده است. بررسی‌های خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد حباب سکه هم در جریان معاملات روز گذشته چاق‌تر شد تا فاصله میان قیمت سکه در بازار و ارزش ذاتی آن به حدود ۱۴ میلیون تومان برسد. این افزایش حباب نشان‌دهنده فشار خریدهای هیجانی در بازار است که باعث ناپایداری قیمت‌ها شده است.

تحلیلگران معتقدند بزرگ شدن حباب سکه می‌تواند نشانه‌ای از ناپایداری بازار باشد و خریداران باید با احتیاط بیشتری وارد معاملات شوند. همزمان با کاهش تقاضا یا اصلاح قیمت، حباب سکه می‌تواند به سرعت تخلیه شده و باعث افت شدید قیمت‌ها شود.

با این حال، نیم سکه و ربع سکه هم در روز گذشته به ترتیب با قیمت‌های 29 میلیون و 100 هزار تومان و 18 میلیون و 950 هزار تومان در روز یکشنبه معامله شدند و قیمت سکه گرمی نیز به هشت میلیون و 700 هزار تومان رسید.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، مهم‌ترین سطح حمایتی سکه امامی در 54 میلیون و 300 هزار تومان قرار دارد و این سطح در روزهای اخیر چندین بار مورد آزمایش قرار گرفته و تاکنون نقش مهمی در جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ایفا کرده است. اگر سکه امامی بالای این سطح تثبیت ندهد و قیمت به پایین 54 میلیون و 300 هزار تومان عقب نشینی کند، احتمال حرکت به سمت سطح حمایتی بعدی که 53 میلیون و 800 هزار تومان است،‌ قوت خواهد گرفت. به باور این گروه شکست سطح حمایتی 54 میلیون و 300 هزار تومان می‌تواند فشار فروش را در بازار افزایش دهد و سکه را به سمت سطوح پایین‌تری مانند 53 میلیون و 500 هزار تومان هدایت کند. در سوی دیگر، سطح مقاومتی مهم سکه امامی در 55 میلیون و 500 هزار تومان قرار دارد که سکه امامی در روز گذشته در شکستن آن ناکام ماند. اگر سکه امامی بتواند از محدوده مقاومتی 55 میلیون و 500 هزار تومان عبور کند، انتظار می‌رود که تقاضا در بازار افزایش یابد و سکه به سمت اهداف بالاتری حرکت کند.

تکنیکالیست‌ها هم معتقدند سطح حمایتی کلیدی برای طلای آبشده در 18 میلیون و 450 هزار تومان قرار دارد. این سطح در روز گذشته نقش مهمی در جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ایفا کرد و از نظر فنی به عنوان یک نقطه حساس شناخته می‌شود. در صورتی که قیمت به زیر این سطح کاهش یابد، بازار وارد فاز نزولی خواهد شد و قیمت به سمت 18 میلیون و 300 هزار تومان حرکت خواهد کرد. در سوی دیگر، محدوده مقاومتی مهم برای طلای آبشده در 18 میلیون و 650 هزار تومان قرار دارد و عبور از این سطح می‌تواند راه را برای ادامه روند صعودی باز و قیمت طلای آبشده را سمت سطوح بالاتر هدایت کن.

با این همه، تحلیلگران هشدار می‌دهند که در صورت بروز اخبار منفی در بازار جهانی یا تغییرات شدید در نرخ ارز، ممکن است شاهد کاهش قیمت به سمت سطوح حمایتی پایین‌تر باشیم. به همین دلیل، توصیه می‌شود که خریداران و معامله‌گران با دقت بیشتری به تحلیل‌های روزانه بازار توجه کنند و در صورت شکست سطوح حمایتی یا مقاومتی، استراتژی‌های خود را بازنگری کنند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید