حسینی نه، استقلال تنبیه شد | جانشین کاپیتان یک سیو هم نداشت!

همشهری آنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 09:46
امید گل استقلال در این مسابقه ۰.۵۷ و امید گل ذوب‌آهن ۱.۰۶ بوده است. ذوبی‌ها که فقط ۳۱درصد مالکیت توپ داشتند سه‌برابر امید گلشان گل زدند و برد باشکوهی را به دست آوردند.

همشهری آنلاین- استقلال باخت، بد هم باخت. یک شکست سنگین و ۳گله آن هم در تهران و در شرایط میزبانی! آبی‌ها با این باخت ۸امتیازی باقی ماندند و رتبه یازدهم جدول با تفاضل گل منفی نصیب آنها شد. تیمی که فصل گذشته با اختلافی ناچیز نایب‌قهرمان شده بود و امسال به دنبال پر کردن همان فاصله ناچیز و کسب قهرمانی بود، حالا به روزی افتاده که تعداد باخت‌هایش بیشتر از بردهاست، دربی را باخته و در همین هفته هشتم از بین مدعیان قهرمانی خط خورده است. آمارهای فنی دیدار ذوب‌آهن و استقلال نشان می‌دهند ذوبی‌ها شایستگی بردن این مسابقه را داشته‌اند اما اختلاف دو تیم تا این حد نبوده که ۳گل بین دو تیم فاصله بیاندازد.

هر ۹۰پاس، یک گل

تیم محمد ربیعی با تکیه بر تاکتیک دفاع و ضدحمله بر استقلال پیروز شد. ذوب‌آهن مالکیت توپ را تقریبا تمام و کمال به استقلال سپرد اما از همان مالکیت توپ پایینش بالاترین بهره را برد. نمودار مالکیت توپ در این مسابقه نشان می‌دهد استقلالی‌ها ۶۹درصد و ذوبی‌ها فقط ۳۱درصد صاحب توپ بوده‌اند. ۵۳۸پاس از سمت استقلال و ۲۷۳پاس برای ذوب‌آهن گویای همه چیز در مورد بازی این دو تیم هست. استقلال حتی با دقت پاس ۸۳.۶درصدی خیلی خیلی بهتر و دقیق‌تر از ذوب‌آهن بازی کرده که دفت پاس‌هایش فقط ۶۶درصد بوده است. با این وجود در نهایت تعداد شوت‌های داخل چارچوب دو تیم مساوی و امید گل ذوب‌آهن تقریبا دو برابر امید گل استقلال بوده است. استقلال در این مسابقه ۱۲شوت زد ولی ذوب‌آهن با آن سیستم اقتصادی‌اش فقط و فقط ۵شوت به سمت دروازه حریف زد. در تعداد شوت‌های داخل چارچوب، آمار دو تیم ۳ بر ۳ مساوی بوده است. یعنی از ۱۲شوت استقلال ۳شوت داخل چارچوب بود که حاصلی هم برای تیم نداشت. اما از ۵شوت ذوب‌آهن نیز ۳شوت داخل چارچوب بود و هر ۳شوت تبدیل به گل شد. به این ترتیب جانشین حسینی یعنی محمدرضا خالدآبادی حتی یک سیو موفق هم در این مسابقه نداشت.

بهترینِ استقلال؛ بدترینِ ذوب‌آهن

بهترین بازیکن میدان در دیدار استقلال و ذوب‌آهن طبیعتا مجید علیاری بود که با زدن ۲گل به آبی‌ها نمره ۸.۲۴ را دریافت کرد. علیاری کلا همان دو شوت را داشت که همان‌ها هم تبدیل به گل شدند و او احتمالا با این نمره عالی به عنوان برترین بازیکن هفته هشتم نیز برگزیده شود. نفرات بعدی ذوب‌آهن به ترتیب فردین یوسفی، امید لطیفی و محسن آذرباد بودند که حضور فردین یوسفی در صدر آنها –آن هم بدون گل و فقط با یک پاس گل- اتفاق جالبی است. یوسفی از متریکا نمره ۷.۷۲ را گرفت و لطیفی (۷.۶۳)، آذرباد (۷.۶۱) و بقیه پشت سر او ایستادند. در بین استقلالی‌ها فقط ۲بازیکن توانستند نمره بالاتر از ۷ بگیرند که آنها هم در همان حوالی ۷ متوقف ماندند. کاکوتا با نمره ۷.۰۴ و اسلامی با نمره ۷.۰۲ بهترین‌های استقلال بودند که ۱۰بازیکن ذوب‌آهن را بالاتر از خودشان می‌دیدند. بدترین بازیکن میدان هم محمدرضا خالدآبادی بود که درون دروازه جانشین حسینی محروم شد و بدون سیو ۳گل خورد و نمره‌اش از ۵.۶۸ فراتر نرفت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.