آقایی: گاریدو می تواند طلسم را بشکند | السد شکست ناپذیر نیست

همشهری آنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 09:49
سرخ‌پوشان امیدوارند که در بازی امشب، اولین برد را در لیگ نخبگان آسیا در دوحه به دست بیاورند.

همشهری آنلاین _ پرسپولیس امروز در حالی برابر السد قطر قرار خواهد گرفت که از 2‌بازی قبلی خودش در لیگ نخبگان آسیا، صاحب یک شکست و یک تساوی شده است. با این حال، سرخپوشان امیدوارند که در بازی امشب، نخستین برد را در دوحه به‌دست بیاورند. عباس آقایی، بازیکن سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با همشهری درخصوص شرایط پرسپولیس در آستانه این بازی می‌گوید: «فکر می‌کنم تیم وضعیت نرمالی دارد و با اینکه بازی در زمین حریف برگزار می‌شود اما پرسپولیس قطعا به برد هم فکر می‌کند. نمایش این تیم در بازی اول برابر الاهلی خوب بود و پرسپولیس نباید شکست می‌خورد ولی در بازی دوم پرسپولیس نمایش همیشگی را نداشت و البته وضعیت زمین هم اجازه نداد این تیم بازی دلخواه خودش را انجام دهد.»

فاکتور مثبت پرسپولیس

آقایی حرف‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «نکته عجیب و مثبت در پرسپولیس روح رقابتی است که در تیم وجود دارد و این در فوتبال ایران در هر تیمی دیده نمی‌شود. گاریدو از همان بدو ورود به پرسپولیس، این روح رقابت را در تیم ایجاد کرد. او جزو مربیانی است که تمرین برایش بسیار مهم است. اگر بازیکنی در تمرین آن چیزی نباشد که گاریدو می‌خواهد، قطعا شانسی برای بازی نخواهد داشت و برای این مربی تلاش بازیکن در تمرین بسیار مهم است. او نظم خوبی در تیمش ایجاد کرده و هیچ بازیکنی نمی‌تواند خارج از قواعد حرفه‌ای فوتبال رفتار کند، در غیراین‌صورت از تفکرات سرمربی خارج خواهد شد. فکر می‌کنم در هر بازی 30 تا 40درصد تیم نمی‌دانند که آیا در ترکیب ثابت بازی خواهند کرد یا خیر و این یک فاکتور مثبت برای پرسپولیس محسوب می‌شود.»

طلسم‌شکنی در آسیا

پرسپولیس در حالی امشب به میدان می‌رود که گاریدو تا ‌امروز در لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب برد نشده است. آقایی درخصوص اینکه آیا این موضوع می‌تواند در ذهن گاریدو تأثیر منفی داشته باشد هم می‌گوید: «نمی‌توان گفت آمار در فوتبال مهم نیست. گاریدو هم یک انسان است و نکات یا آمار منفی می‌تواند ذهن هر مربی یا بازیکنی را درگیر کند ولی این موضوع آنقدر تأثیرگذار نیست که خللی در روند پرسپولیس ایجاد کند. بدون‌شک پیروزنشدن در لیگ قهرمانان، موضوعی است که گاریدو به آن فکر می‌کند و او انگیزه دارد که این طلسم را بشکند.»

نقطه قوت قرمزها

آقایی در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: «پرسپولیس تنها تیم بدون شکست در لیگ برتر است. بازیکنان این تیم در زمین مسابقه دوندگی زیادی دارند و این موضوع برای گاریدو مهم است. آنها تیمی هستند که سخت شکست می‌خورند و حتی در بازی با تیم پرستاره الاهلی هم به‌خوبی حریف عربستانی را تحت‌تأثیر قرار دادند. پرسپولیس با هدایت گاریدو خیلی سخت تسلیم می‌شود و انجام تمرینات پرفشار و بدنسازی این تیم، باعث شده که پرسپولیس در زمین مسابقه توان بدنی بالایی داشته باشد.»

السد شکست‌ناپذیر نیست

آقایی در پایان اشاره‌ای هم به وضعیت جدول دارد و می‌گوید: «آنها در این فصل از 7بازی در لیگ قطر 12امتیاز گرفته‌اند و با الدحیل صدرنشین لیگ، 6 امتیاز فاصله دارند. البته السد با تیم هشتم جدول هم فقط 3 امتیاز فاصله دارد و تیمی نیست که حتی در زمین خودش شکست‌ناپذیر باشد. پرسپولیس در فاز تهاجمی بازیکنان تأثیرگذاری دارد و می‌تواند از ضعف حریف در خط دفاعی استفاده کند و به این تیم ضربه بزند.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.