پوتین روابط با امارات را «مشارکت راهبردی» خواند

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:18
رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رئیس امارات به مسکو با او دیدار کرد و ضمن تشکر به دلیل میانجیگری در مبادله زندانیان جنگ اوکراین، گفت که روابط روسیه و امارات به منزله یک «مشارکت راهبردی» است.

به گزارش ایسنا، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات یکشنبه شب در اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» شام مهمان رئیس جمهور روسیه بود و قرار است امروز – دوشنبه – درباره ناآرامی‌ها در غرب آسیا و جنگ اوکراین گفت‌وگوهای رسمی برگزار کنند.

خبرگزاری رویترز با استناد به رسانه‌های روسی گزارش داد که رئیس‌جمهور پوتین طی دیدار شب گذشته وضعیت غرب آسیا را در بحبوحه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی، «پیچیده» توصیف کرده است.

او همچنین از رئیس امارات به دلیل تلاش‌های خود برای میانجیگری در تبادل زندانیان میان روسیه و اوکراین تشکر کرد.

روزنامه گاردین چند روز پیش در گزارشی نوشت روسیه و اوکراین با میانجیگری امارات ده‌ها زندانی را با یکدیگر مبادله کردند.

روسیه و اوکراین در راستای اجرای یک توافق تبادل اسرای جنگی که با میانجیگری امارات متحده عربی بین آنها برقرار شد هر یک ۹۵ زندانی را آزاد کردند.

پوتین در ادامه اظهاراتش علاوه بر آنکه روابط میان روسیه و امارات را یک «مشارکت راهبردی» خواند، مسئله سه برابر شدن حجم مبادلات تجاری میان این ۲ کشور را طی سه سال اخیر برجسته کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.