کره جنوبی سفیر روسیه را احضار کرد/ ادعای آقای دیپلمات کار دستش داد

اقتصادنیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:33
اقتصادنیوز: کره جنوبی سفیر روسیه را با ادعای اینکه مسکو از نیروهای کره شمالی در جنگ با اوکراین استفاده کرده است، احضار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز دوشنبه با نماینده ارشد روسیه در سئول تماس گرفت تا از اعزام سربازان کره شمالی برای جنگ روسیه با اوکراین ابراز تاسف کند.

یونهاپ به نقل از مقام‌های سئول گزارش داد که کیم هونگ کیون معاون وزیر خارجه کره جنوبی موضع دولت را در این مورد در جریان یک دیدار با گئورگی زینوویف سفیر روسیه ابلاغ کرده است.

زینوویف در حال ترک وزارت خارجه کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت که با معاون وزیر خارجه دیدار داشته است. وی از اظهار نظر بیشتر در این مورد خودداری کرد.

آژانس اطلاعات کره جنوبی هفته گذشته مدعی شد که کره شمالی یک هزار و ۵۰۰ سرباز به خاور دور روسیه در اوایل ماه جاری اعزام کرده تا در جنگ اوکراین برای مسکو بجنگند و همچنین پیونگ یانگ آماده ارسال نیروهای بیشتری است.

درحالیکه آمریکا به عنوان متحد سئول گفته که قادر به تایید این مساله نیست، سرویس اطلاعاتی کره‌جنوبی ادعا کرده که پیونگ‌یانگ نیروهای ویژه خود را از هشتم تا سیزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۲ مهر جاری) به روسیه اعزام کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز پنجشنبه گذشته چنین ادعایی را تکرار کرد و گفت که ۱۰ هزار سرباز کره شمالی برای پیوستن به نیروهای روسیه آماده می‌شوند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.