حقم بود که کارت زرد بگیرم، اما پنالتی هم حق ما بود!

خبرورزشی دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:37
سرمربی لیورپول پیروزی مقابل چلسی را ارزشمند می‌داند اما به تصمیمات داوری در این دیدار حساس اعتراض دارد.

به گزارش خبرورزشی، در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، لیورپول و چلسی در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم رفتند. در دقایق ابتدایی برخلاف انتظار لیورپول پراشتباه بود و چلسی دقایق زیادی توپ و میدان را در زمین حریف در اختیار داشت. برخلاف روند بازی، لیورپول پنالتی گرفت و در دقیقه ۲۹ محمد صلاح آن را مقابل تیم سابقش تبدیل به گل کرد. در دقیقه ۳۲ کودی خاکپو گل دیگری برای لیورپول زد که آفساید ارسال کننده که محمدصلاح بود، اعلام شد. در دقیقه آخر لیورپول باز هم پنالتی گرفت که این مرتبه خطا روی کرتیس جونز رخ داده بود. اما داور با بررسی VAR خطای رابرت سانچس را تشخیص نداد و این پنالتی از قرمزها گرفته شد تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.

در دقیقه ۴۸ نیکولاس جکسون گل زد و آفساید اعلام شد، اما VAR آن را درست تشخیص داد و کار به تساوی کشیده شد. دقیقه ۵۲ پاس زیبای محمد صلاح را کرتیس جونز تبدیل به گل دوم کرد تا لیورپول خیلی زود دوباره به گل برتری برسد. لیورپول بعد از این گل بازی را کنترل کرد و کمتر اجازه خلق موقعیت خطرناک به چلسی داد و همین نتیجه را تا پایان حفظ کرد.

داوری این دیدار با اعتراضات فراوان همراه بود و هر دو تیم نسبت به تصمیم‌های داور در طول بازی معترض بودند. مهم‌ترین لحظه جنجالی زمانی رخ داد که کرتیس جونز در محوطه جریمه چلسی سرنگون شد، اما پس از بازبینی صحنه توسط VAR، پنالتی لغو شد. آرنه اشلوت پس از بازی این تصمیم را ناعادلانه دانست و اعلام کرد که به اعتقاد او این صحنه کاملاً پنالتی بود.

آرنه اشلوت، سرمربی لیورپول، در مورد این پیروزی اظهار داشت که شکست دادن چلسی موفقیت بزرگی برای لیورپول بود. او اضافه کرد که این برد حاصل تلاش‌های زیادی بوده و از نتیجه بازی خوشحال است.

در خصوص لغو پنالتی جونز، اشلوت گفت: «خطایی که روی کرتیس جونز انجام شد به نظرم پنالتی بود. به نظرم ‏تصمیم داور درست بود و در این موقعیت وی‌ای‌آر اصلا نباید مداخله ‏می‌کرد. این ‏تصمیم می‌توانست روی نتیجه بازی تاثیرگذار باشد.»

اشلوت همچنین از هواداران لیورپول تمجید کرد و گفت: «هواداران لیورپول واقعا استثنایی بودند. آنها به ما کمک کردند ‏و اگر حضور آنها و حمایت فوق‌العاده‌شان نبود پیروزی در مقابل ‏چلسی قطعی نبود.»

اشلوت در پایان درباره کارت زردی که در دقایق ابتدایی بازی دریافت کرد توضیح داد: «بعد از سه چهار تصمیم داور که علیه ما بود اعتراض‌هایم باعث شد ‏کارت زرد بگیرم. وقتی توپ به دست بازیکن چلسی برخورد کرد همه ‏در زمین و روی سکوها داشتند داد می‌زدند هند! من هم مثل آنها ‏شروع به فریاد زدن کردم. بله، کارت زرد حقم بود. همانطور که پنالتی ‏کرتیس جونز حق ما بود آن کارت زرد هم حق من بود.»

لیورپول با این برد ۲۱ امتیازی شد و بالاتر از منچسترسیتی ۲۰ امتیازی در صدر جای گرفت. چلسی هم با ۱۴ امتیاز به رده ششم سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: صلاح در یک‌قدمی فاولر/ فرعون لیورپولی و ادامه تاریخ‌سازی در لیگ برتر

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.