ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل السد؛ ۱+۲ تغییر گاریدو

فرارو دوشنبه 30 مهر 1403 - 11:18
پرسپولیسی‌ها احتمالا با بازگشت امید عالیشاه به ترکیب اصلی به مصاف السد خواهند رفت.

پرسپولیس از دو بازی قبلی خود در لیگ نخبگان یک شکست در عربستان مقابل الاهلی و یک تساوی در ورزشگاه شهدای قدس مقابل پاختاکور به‌دست آورده و برای اینکه خیلی از صدر جدول فاصله نگیرد، به ۳ امتیاز مصاف دشوار برابر السد چشم دوخته است. سرخپوشان در این مسابقه سعید صادقی را با صلاحدید گاریدو در فهرست خود ندارند و اوستون اورونوف و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم دو ستاره دیگر پرسپولیس هستند که به دلیل مصدومیت در تهران مانده‎‌اند. اتفاق مهم در اردوی پرسپولیس، اما بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی است که پس از حضور ۲۰ دقیقه‌ای مقابل چادرملوی اردکان به احتمال فراوان در مصاف با السد به ترکیب اصلی راه پیدا می‌کند.

نکته دیگر در اردوی پرسپولیس بهبود امید عالیشاه و حضورش به همراه گاریدو در نشست خبری قبل از بازی بود که احتمال حضورش در ترکیب اصلی را بالا می‌‎برد.

خط دروازه با مرد آماده الجزایری 
الکسیس گندوز یکی از بازیکنان آماده پرسپولیس و تیم ملی الجزایر طی هفته‌های اخیر بوده که در مصاف با السد هم وظیفه حراست از دروازه سرخپوشان به او واگذار خواهد شد.

خط دفاعی با بازگشت یک مهره باتجربه 
در قلب خط دفاعی اگرچه محمدحسین کنعانی‌زادگان غایب بزرگ پرسپولیس به‌شمار می‌رود، اما مرتضی پورعلی‌گنجی پس از مصدومیت سنگینی که سال گذشته در مصاف برابر قطر برای او ایجاد شد، برگشته و پس از حضور مقابل چادرملو آماده بازی در ترکیب اصلی شده است. زوج پورعلی‌گنجی در این مسابقه گیورگی گولسیانی خواهد بود که به تازگی از اردوی تیم ملی گرجستان بازگشته است. پست دفاع چپ و راست نیز به ترتیب به میلاد محمدی و ایوب العملود سپرده خواهد شد.

خط میانی ۵ نفره پرسپولیس با بازگشت کاپیتان 
پرسپولیس با حضور خوآن کارلوس گاریدوی اسپانیایی با آرایش ۱-۳-۲-۴ در مسابقات مختلف ظاهر می‌شود؛ این آرایش به سرخپوشان این امکان را می‌دهد که با نفرات قابل‌توجه در حمله و دفاع حضور داشته باشند. 

به نظر می‌رسد به مانند بازی‌های گذشته سروش رفیعی و مسعود ریگی دو هافبک دفاعی پرسپولیس باشند و یک خط جلوتر از آنها فرصت به فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه و وحید امیری داده شود. در این وضعیت عالیشاه هافبک هجومی پرسپولیس خواهد بود و امیری و احمدزاده به ترتیب در دو پست وینگر چپ و راست بازی خواهند کرد.

 البته یاسین سلمانی می‌تواند با حضور در ترکیب اصلی این معادله را برهم بزند، اما اعتمادی که سرمربی پرسپولیس به امیری دارد و همینطور پایان دوره مصدومیت کاپیتان عالیشاه احتمال نیمکت‌نشینی هافبک جوان سرخپوشان را با وجود حضور ثابت در مصاف با چادرملو بیشتر می‌کند.

خط آتش پرسپولیس با علیپور 
علی علیپور با وجود اینکه شروع خوبی در ترکیب پرسپولیس نداشت، رفته‌رفته در حال رسیدن به فرم ایده‌آل است و در مصاف با السد بار دیگر جلوتر از ژوآئو که در حال تطبیق با سبک بازی سرخپوشان و گاریدو است و همینطور آل‌کثیر که در فرم مناسبی قرار ندارد، به میدان خواهد رفت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل السد
الکسیس گندوز، میلاد محمدی، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، ایوب العملود، مسعود ریگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، وحید امیری و علی علیپور.

 

 

منبع: فوتبال 360

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.