وزیر کشاورزی لبنان: برای هر اقدام اسرائیل برنامه داریم

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 11:48
وزیر کشاورزی لبنان ضمن ابراز نگرانی از احتمال محاصره کشورش توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد دولت برای هرگونه اقدام تل‌آویو برنامه دارد.

به گزارش ایسنا، «عباس الحاج حسن» وزیر کشاورزی لبنان به وبگاه خبری المیادین گفت: خواهان توقف جنگ از سوی رژیم صهیونیستی هستیم و این موضوع را برای همه هیئت‌هایی که به لبنان می‌آیند، تشریح می‌کنیم. رایزنی‌های دیپلماتیکی وجود دارد. تصویر برای دولت لبنان روشن است.

وی افزود رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند منطقه را در آتشفشانی نامحدود غرق کند. میدان نبرد، روند مذاکرات دیپلماتیک را تسهیل خواهد کرد. اکثر مردم لبنان حق دفاع از خود را محفوظ می‌دانند. در این مرحله صبوری ضروری است.

الحاج حسن گفت اقدام دیپلماتیک از سوی فرانسه وجود دارد که روی آن حساب می‌شود. کنفرانسی برای حمایت از لبنان به زودی برگزار می‌شود و موضع لبنان و فرانسه یکسان است.

وی تصریح کرد در شرایط دشوار فعلی، کمک‌هایی به لبنان صورت می‌گیرد اما به دلیل تعداد بالای آوارگان لبنانی در مناطق مختلف این کشور که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، این کمک‌ها ناکافی است.

وزیر کشاورزی لبنان به ملت این کشور اطمینان خاطر داد که امنیت غذایی کشور تا به امروز قوی است اما گفت این نگرانی وجود دارد که دشمن صهیونیستی لبنان را محاصره کند و برای این موضوع طرحی در نظر گرفته است.

نگرانی‌های وزیر کشاورزی لبنان ناشی از تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان است که بیش از سه هفته است، ادامه دارد. اما در مقابل، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند جنگ رژیم در 2 جبهه غزه و لبنان، فشارهای اقتصادی و مالی زیادی بر این رژیم تحمیل کرده و تبعات این جنگ‌ها در اقتصاد رژیم صهیونیستی در سال‌های آینده نمود خواهد یافت.

در همین زمینه، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت از زمان گسترش جنگ در لبنان، هزینه این جنگ به حدود ۱۳۵ میلیون دلار در روز رسیده است و این هزینه می‌تواند در آینده نزدیک بیشتر هم بشود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.