در آستانه الکلاسیکو؛ رئال از رکورد تاریخی بارسلونا عبور می‌کند؟

همشهری آنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 11:51
در شبی که کارلتو و لوکیتا و دیگران رکورد زدند، رئال به استقبال رکوردزنی در ال‌کلاسیکو رفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئال‌مادرید در دویستمین شب حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکت این تیم و رکوردزنی مودریچ به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه، به یک رکورد تاریخی دیگر هم نزدیک شد. رئال در شب پیروزی ۲بر یک در زمین سلتاویگو، چهل‌ودومین بازی بدون شکست خود را ثبت کرد و در آستانه ال‌کلاسیکوی شنبه آینده به یک قدمی رکورد بارسلونا در اسپانیا رسید.

شکست‌ناپذیرترین تیم‌های تاریخ ۵لیگ اول اروپایی؛ آث‌میلان (۵۸بازی/ ۹۳-۱۹۹۱)، بایرن‌مونیخ (۵۳‌بازی/ ۱۴-۲۰۱۲)، آرسنال (۴۹‌بازی/ ۰۴-۲۰۰۳)، یوونتوس (۴۹‌بازی/ ۱۲-۲۰۱۱)، بارسلونا (۴۳‌بازی/ ۱۸-۲۰۱۷)، ناتینگهام فارست (۴۲‌بازی/ ۷۸-۱۹۷۷) و رئال‌مادرید (۴۲‌بازی/ ۲۴-۲۰۲۳).

رئال‌مادرید در ۷۱دیدار گذشته خود در همه رقابت‌ها فقط ۳بازی را باخته؛ ۷۱بازی، ۵۲برد، ۱۶تساوی و ۳باخت.

روند کنونی رئال‌مادرید؛ ۴۲بازی متوالی بدون شکست در لالیگا، ۳۸بازی پیاپی بدون شکست در سانتیاگو برنابئو در همه رقابت‌ها، ۲۰بازی متوالی بدون شکست خارج از خانه در لالیگا، ۲۹‌بازی متوالی بدون شکست لالیگایی در سانتیا گوبرنابئو و ۱۳بازی متوالی بدون شکست در لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو.
بازی لالیگایی شماره۲۰۰ کارلتو در بالایدوس او را به ۱۴۳پیروزی، ۳۳مساوی، ۲۴باخت، ۴۸۵گل زده و ۱۷۶گل خورده رساند. کارلتو بعد از این بازی گفت: «سؤال من این است که در کدام‌یک از این ۲۰۰بازی سختی نکشیدم؟ جوابم هیچ‌کدام است!»

دقیقه۶۳، زمانی که بازی گره خورده بود، مودریچ به زمین آمد و ۳دقیقه بعد یک پاس‌گل عمقی عالی به وینیسیوس داد. لوکا مودریچ با ۳۹سال و ۴۰روز، مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال‌مادرید شد و از رکورد ۵۸ساله پوشکاش عبور کرد؛ مودریچ (۳۹سال و ۴۰روز/۲۰۲۴)، پوشکاش (۳۹سال و ۳۶روز/۱۹۶۶) و بویو (۳۸سال و ۶۳روز/۱۹۹۶).

مودریچ به رکورد ۲۵۰برد لالیگایی با رئال‌مادرید رسید.

سلتاویگو زنگ تفریح رئال است و مادریدی‌ها در ۲۱بازی آخر لالیگایی خود مقابل این تیم به آمار ۱۹برد و ۲تساوی رسیده‌اند. همچنین در ۱۲تقابل اخیر ۲تیم در بالایدوس، رئال‌مادرید ۱۰بار به برتری رسیده و ۲بار مساوی کرده. سلتا آخرین بار ژانویه۲۰۱۷ در برنابئو (۲ بر یک در کوپادل‌ری) مقابل رئال‌مادرید به برتری رسید و از آخرین برد آنها در زمین خودی، بیش از ۱۰سال می‌گذرد (۲ بر صفر در ‌ماه مه ۲۰۱۴).

وینیسیوس که نامزد اصلی توپ طلای اروپاست، باز هم گل زد. عملکرد او در ۴فصل اخیر لالیگا؛ ۴۷گل، ۲۸پاس‌گل و تأثیر مستقیم روی ۷۵گل.

عملکرد وینی در این فصل با رئال‌مادرید؛ ۱۳بازی، ۵گل زده و ۵پاس‌گل.

عملکرد امباپه با رئال‌مادرید؛ ۱۲بازی، ۸گل و ‌یک‌پاس‌گل.

شوامنی به رکورد ۱۰۰بازی با رئال‌ رسید؛ ۶۸بازی لالیگا، ۲۰بازی لیگ قهرمانان، ۵بازی جام‌حذفی، ۲بازی سوپرجام اسپانیا، ۲بازی جام باشگاه‌های جهان و ۲بازی سوپرجام اروپا.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.