چهار فرودگاه کشور به پروفایلر باد مجهز می‌شوند

صدا و سیما دوشنبه 30 مهر 1403 - 11:57

چهار فرودگاه کشور به پروفایلر باد مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: به تشخیص کاربران در فاز نخست فرودگاه بین المللی و پرترافیک کشور که به حوزه هوانوردی، خطر تغییر سمت و سرعت باد در آن‌ها زیاد است به ویندپروفایلر مجهز می‌شوند.
فرح محمدی افزود: ویندپروفایر یکی از تجهیزات مهم در حوزه هواشناسی هوانوردی است که اطلاعات سمت و سرعت باد را از سطح زمین تا ارتفاع ۷۰۰ متری اندازه گیری و مخابره می‌کند تا بروز تغییرات ناگهانی باد در ارتفاعات مختلف، به ویژه حین نشست و برخاست هواپیماها، به خلبان گزارش شود.
وی گفت: اطلاع دقیق تغییرات باد حین فرود هواپیما، در پیشگیری از سوانح هوایی محتمل بسیار موثر است.
محمدی افزود: کارشناسان هواشناسی اطلاعات دریافتی از دستگاه ویندپروفایلر را بر اساس استاندارد‌های بین المللی در قالب گزارش‌های تخصصی به برج مراقبت پرواز ارائه می‌کنند تا در اختیار خلبان‌ها قرار گیرد و ایمنی نشست و برخواست هواپیما در مخاطرات جوی ارتقاء یابد.
معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: در حال حاضر قرار است این چهار دستگاه در چهار فرودگاه پرترافیک و با خطر تغییرات زیاد باد نصب شود و در فاز‌های بعدی این تجهیزات بر اساس اولویت و اهمیت، به سایر فرودگاه‌ها نیز اضافه می‌شود.
معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: یکی از برنامه‌های سازمان هواشناسی کشور ارتقاء خدمات هوانوردی برای افزایش ایمنی و سلامت پرواز در شرایط مخاطره آمیز جوی است و تلاش می‌کنیم در این راستا مبتنی بر توصیه‌های بین المللی عمل کنیم.
محمدی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه سازمان هواشناسی کشور، مقرر است در راستای ارتقای ایمنی فرودگاه‌های کشور، با اولویت رخداد مخاطره‌های جوی و ترافیک فرودگاهی، دیدبانی بهتری از شرایط جوی در اختیار صنعت هوانوردی قرار گیرد.


­

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.