والیبال ساحلی در نازی آباد!

همشهری آنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 12:18
«یه زمانی می‌گفتن همه امکانات برای منطقه‌های شمال تهرانه؛ اما الان بهترین ورزشگاه‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز رو می‌شه در مناطق جنوبی پیدا کرد. حتی اگر بین املاک شمال و جنوب تهران کلی اختلاف باشه. » این مطالب را علی خسروی، پیشکسوتان داوری فوتبال مطرح می کند.

همشهری آنلاین- علی خسروی در حاشیه رقابت والیبالیست‌ها در زمین ساحلی منطقه۱۶،به اینکه بزرگ شده تکه شانزدهم پایتخت است افتخار می کند و می گوید که در این محدود امکانات قابل توجهی وجود دارد. یکی از آنها هم مزنی ساحلی است. این زمینی که یکی از ۳زمین ساحلی پایتخت است و بسیاری از ورزش‌دوستان از مناطق مختلف شهر برای تمرین در آن گرد هم می‌آیند و به پاتوق اعضای تیم ملی والیبال ساحلی هم تبدیل شده‌است. در یکی از روزهای برپایی مسابقه به این زمین در محله نازی آباد تهران رفتیم.

تبدیل زمین رهاشده به محل تمرین ملی‌پوشان

انتهای خیابان شهرداری، ورودی فرهنگسرای بهمن، محل زمین والیبال ساحلی است؛ جایی که ده‌ها نفر در بیرون از زمین جمع شده و به تماشای رقابت ۲تیم والیبال نشسته‌اند. این زمین سال‌ها رها شده بود تا اینکه با پیگیری علی شفابخش و همراهی فرهنگسرا و مدیران شهری به زمین مصنوعی ساحلی تبدیل شد. شفابخش که سابقه مربیگری تیم ملی نوجوانان، لیگ برتر، تیم منتخب استان تهران و ریاست کمیته ساحلی جنوب‌غرب استان تهران را دارد، درباره زمین منطقه۱۶ می‌گوید: ماسه‌های زمین از اردکان یزد آورده شده و با توجه به کیفیتش در مقایسه با زمین‌های ساحلی پایتخت، حالا به محل تمرین بازیکنان ملی‌پوش و تیم‌های مختلف تبدیل شده است.

والیبال ساحلی در جوادیه!



جنوب تهران محروم نیست
داخل زمین رقابت بین تیم‌های والیبال ساحلی مناطق ۱۶ و ۱۱ برگزار می‌شود. از هر منطقه ۲نفر برای بازی حضور دارند. ابوالفضل اجاقلوی ۱۷ساله عضو تیم ملی والیبال ساحلی است و با وجود حضور در ۲باشگاه ورزشی، بیشتر در زمین منطقه۱۶ تمرین می‌کند. او می‌گوید: از ۴سال پیش وارد این رشته شده‌ام و ۳سالش را در این زمین تمرین کرده‌ام. برخی فکر می‌کنند که جنوب تهران محدوده آسیب‌های اجتماعی و محرومیت است؛ اما این اشتباه است. در محله‌های جنوبی شهر امکاناتی هست که ناخواسته مردم را به سمت خود جذب می‌کند و این زمین دلیلی بر این ادعاست.

امکان حضور بانوان هم فراهم است
نکته جالب رقابت‌ها داوری بانوان برای رقابت آقایان در مسابقات است. زهرا دانشمند ازجمله افرادی است که علاوه بر مربیگری، مسئولیت داوری مسابقه‌های والیبال ساحلی را هم به‌عهده دارد. او که گاهی برای تمرین یا داوری از منطقه۴ تهران به این زمین می‌آید، معتقد است: در تهران تنها ۲زمین والیبال ساحلی برای بانوان وجود دارد که یکی از آنها در منطقه۱۶ است و وجود چنین مکانی برای بانوان نعمت است. البته می‌توان امکاناتش را بیشتر کرد؛ مثلا با توجه به اینکه بانوان هم در اینجا تمرین می‌کنند برای آنها و همراهان‌شان و البته تماشاچیان نیمکت بگذارند.

والیبال ساحلی در جوادیه!



کاش شمال تهران هم چنین امکاناتی داشته باشد
رقابت‌ها ادامه دارد و بسیاری از افراد پس از بازی همچنان در حاشیه زمین به تماشا می‌نشینند. هادی جعفری که به همراه همسر و فرزندانش از محله پیروزی به اینجا آمده‌است، ازجمله آنهاست. جعفری که خود از پیشکسوتان والیبال است، درباره این زمین می‌گوید: تا چند وقت پیش این زمین را نمی‌شناختم و مجبور بودم در زمینی تمرین کنم که تور و میله نداشت و شن‌هایش در گذر زمان از بین رفته بود. کاش چنین زمین‌هایی در تهران بیشتر شود و شمال تهران هم چنین امکاناتی داشته باشد.

مسئولان چه می‌گویند؟
کسری‌ها رفع می‌شود
حسین کاشانی‌پور، شهردار منطقه۱۶:
برای ایجاد عدالت در حوزه فضاهای ورزشی به‌دنبال رفع کسری‌ها هستیم و گسترش ورزش‌های همگانی و قهرمانی را با استعدادیابی پیگیری خواهیم کرد. امکانات زمین ساحلی را هم افزایش خواهیم داد.

والیبال ساحلی در جوادیه!

گسترش زمین ساحلی
عبدالحسین مسلمی، مدیر فرهنگسرای بهمن:
وجود زمین ساحلی باعث افتخار است و به‌دنبال این هستیم که در زمین دیگری در جوار این زمین، مجموعه دیگری را نیز ایجاد کنیم تا تکه شانزدهم به محل برپایی مسابقه‌های لیگ هم تبدیل شود.

بهسازی ادامه دارد
محمدحسین شیخ‌سفلی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۶:
با توجه به خواسته مردمی ۲۲مجموعه ورزشی در منطقه۱۶ بازسازی اساسی شده‌است و نگاه ویژه‌ای به این موضوع وجود دارد. زمین ساحلی فنس‌کشی و مناسب‌سازی‌ شده و این روند ادامه دارد.

والیبال ساحلی در جوادیه!



افتتاح زمین جدید، باز در جنوب تهران
علیرضا بهرمن، معاون سازمان ورزش شهرداری ‌تهران:
در تهران ۳زمین ورزش ساحلی در مناطق ۱۳، ۱۶ و ۲۲ وجود دارد که بهترین آنها در منطقه۱۶ است. البته در آینده یک زمین دیگر هم احداث می‌شود که آن هم در راستای توجه به مناطق جنوبی در منطقه۱۸ خواهد بود.

والیبال ساحلی در جوادیه!

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.